Lunatik Startet 14.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2023 Hei Har en Yamaha 9,9 - 1999 mod. som vi vurderer å bruke til en River 350. Er det noen her som har kunnskap og kan tyde skilt om jeg har lang, kort eller annen stamme :) mener å huske båten har 45 cm å rutte med bak. den har følgende skilt oppgitt: Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2023 S= kort stamme. husk at stammelengden måles loddrett ned, så om du måler langs akterspeil så blir det noen cm mer Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lunatik Svart 14.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2023 takk for informasjon og hjelp ivar :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 14.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2023 Hvorfor legger du ikke ut bilde av stammen, som er det du faktisk lurer på? Lett å se, lang stamme har 2 finner over kavitasjonsplata, kort stamme har bare 1... Sitér dette innlegget Link to post
Luske Svart 1.August.2023 Link til dette innlegget Svart 1.August.2023 Hiver meg på denne. Overtar en Merilohi 410 og jeg var usikker på om jeg trenger kort eller lang stamme her. Innspill mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 1.August.2023 Link til dette innlegget Svart 1.August.2023 Luske skrev 11 minutter siden: Hiver meg på denne. Overtar en Merilohi 410 og jeg var usikker på om jeg trenger kort eller lang stamme her. Innspill mottas med takk. Se 3 innlegg lenger opp, så har du svaret ditt :) 20tommer = 50cm. Så med andre ord skal du ha lang stamme Sitér dette innlegget Link to post
Luske Svart 1.August.2023 Link til dette innlegget Svart 1.August.2023 Takk @Eika. Er litt usikker på hvordan man måler "bunnen" på båten her. Om bunnen er der jeg laga strek her er man vel innafor på kort stamme? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 1.August.2023 Link til dette innlegget Svart 1.August.2023 Det er godt forklart på bildet noen innlegg lenger opp Sitér dette innlegget Link to post
Luske Svart 1.August.2023 Link til dette innlegget Svart 1.August.2023 Takk igjen. Ja ser ut som om lang stamme er det jeg må gå for. Mulig bildet over stammer fra denne youtube videoen. Godt forklart her ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.