Steinrawr Startet 15.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2023 Jeg lukter litt på å kjøpe en kartplotter med ekkolodd til en skjærgårdsjeep på 16 fot, som primært brukes i ferskvann. Men, finnes det i det hele tatt kart over innsjøer som f.eks. Mjøsa, Randsfjorden og Tyrifjorden? Hvis ikke er kanskje ikke plotter nødvendig. Jeg ønsker meg noe med: - ikke for stor skjerm (7-8"?) - enkel å ta av når båten forlates - lyssterk - batterisparsom - svinger må være på hekk (lukket dobbeltkjøl) Finnes det noen gode alternativer til maks 8-10tkr? Evt gode nettbrett eller lignende som kan funke til samme formål? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 15.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2023 Navionics har kart for Mjøsa Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 15.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2023 Lowrance har gode budsjettvennlige ekkolodd og plottere. Hvis dypt ønsker du å se? Det påvirker valg av svinger. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
abbor Svart 15.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2023 Lowrance Elite-7 FS er et godt valg. 83/200kHz HDI svingeren vil fungere bra. https://mjosservice.no/produkt/lowrance/kombimaskiner/lowrance-elite-7-ti2-m-hdi-hekksvinger Finnes også med en svinger som også har SideScan https://mjosservice.no/produkt/lowrance/kombimaskiner/lowrance-elite-7-fs-m-active-imaging-3-1-hekksvinger Sitér dette innlegget Link to post
Steinrawr Svart 15.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2023 Hmm, takk for tips. Det er jo ganske dypt i disse innsjøene, men om jeg kan se 25-50m er jeg storfornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 15.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2023 Svingerene jeg anbefalte egner seg best for de øverste 40-50m, men det er mulig å se bunnen på Mjøsa på 400m+. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.