Førstefender Startet 15.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2023 Har nå et 2 år gammelt flagg, kjøpte det dyreste som skulle ha best kvalitetet. Etter 2 sesonger og ca 60døgn i båten pr år, er det helt blast i farger og litt trist å se på. Hva er din erfaring? Er det noen typer som holder lenger, eller må man ha et nytt flagg hvert år, hvis det skal være representativt? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2023 Bare et tips fra meg, jeg kjøpte et kostbart flagg av sikkert beste kvalitet for 6 år siden. Dette har holdt seg godt og ser fortsatt bra ut. Men det som er problemet med dette flagget er at det slår og bråker fælt når det blåser. Så mye at jeg må ta det ned når jeg sitter på båtkontor. Bare et tankekors.. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2023 Har slitt ut 2 flagg nå på under 12mnd. de ryker i akterkant og jeg må klippe og lime og krympe flagget et par ggr før formen er komisk nok til at det må pensjoneres. Se bildet ?. De billige på maritim i polyester er lettere enn enn den dyrere tyngre varianten men holdbarheten er ikke spesielt mye bedre. Den dyrere som vel heter royal eller noe smeller og bråker mye mer i vinden. Holder dog litt bedre på fargen men å ha den smellingen bak på båten 24/7/365 er ikke verdt det. neste nå er å bare henge et 17maiflagg type liten i akterstaget. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 15.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2023 Okay, ser den med smelling og at det slår hvis det blir for stivt, får kanskje bare leve med å bestille nytt flagg annet hvert år? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 16.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2023 Når man skal på langtur, er det bare å pakke ned noen ekstra flagg med det samme. Vi bør skifte vårt flagg snart Jeg er av den oppfatning at flagget skal være oppe 24/7 når man er i utland (med unntak hvis alle båtnaboene tar ned flagget kl 20). Når man så i tillegg er i land hvor sola steker sterkt, så blir fargene blasse, det er vel nærmest en naturlov. At flagget fliser opp under vind eller skifter fasong kan avhjelpes med gode og tykke materialer, men som nevnt, det gir jo igjen andre utfordringer. Jeg har sett fiskebåter med stålflagg. En annen ting som irriterer meg litt både med eget flagg og flagget til @Enzoer at den blå horisontale stripen er én tøyremse, slik at man får en sydd spleis over den vertikale stripen. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Worry II Svart 16.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2023 Lurer på hvorfor ikke flere bruker vimpel ? Greit i Norge, kanskje. Jeg har hatt den tanken lenge. Ingen regler for å ta inn flagg i båt, men mange lever i den tro, men en vimpel er det i hvertfall ingen regler for i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 16.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2023 Vimpel er forbudt, ihht den eldste loven på Lovdata som ikke er opphevet enda:) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
svaberget Svart 26.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2023 tobixen skrev On 16.7.2023 at 13.31: Vimpel er forbudt, ihht den eldste loven på Lovdata som ikke er opphevet enda:) Unntatt Baatplassen-vimpelen, selvfølgelig ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.