Jump to content

Finner ikke hullet i min north marine gummibåt

Gammalrev

Recommended Posts

Jeg har en north marine by silver marine gummi båt på 9 fot. Den har ligget i garasjen i noen år. Jeg pumper den opp og den blir full, jeg hører ingen lekkaskjelyder. Men etter en dag så er det betraktelig mindre luft i den. Jeg har gått over alle områder hvor jeg tror det kan være hull med såpevann og ser ingen bobler, det inkluderer alle ventiler. Mitt siste forsøk nå var å fylle den med vann innvendig og se om det kom noen bobler. Det gjorde det ikke.

Har noen peiling på hvordan jeg kan finne hullet? 

Enda mer såpevann på sprayflaske... Mister du betydelig med luft over natten så skal der kunne finnes en lekkasje ganske lett.

...og: Velkommen til Båtplassen :flag_bp:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Gammalrev skrev 19 minutter siden:

Har noen peiling på hvordan jeg kan finne hullet? 

Zalo vann er bra ikke spare på Zaloen , stå inne i en garasje så vannet ikke fordamper så fort. prøv og ta stykke for stykke mest mulig vannrett, spray hele flaten.

Ville startet med en og en ventil hold de vannrett.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Takk for forslagene. Har brukt salovann og sprutet overalt. Finner ikke noe hull, men må jo være ett minihull. Er i tønsberg her også så om jeg ikke har klart å få til noe før om 14 dager kommer jeg gjerne og låner 

Gammalrev skrev On 16.7.2023 at 21.28:

Finner ikke noe hull, men må jo være ett minihull.

her er et minihull  det har godt over med sterkt  1:5 Zalovann 4 ganger  på 5 min før jeg oppdaget det 5 hullet i dørken håper det er det siste for nå tar det 3 dager før jeg må etterfylle luft. Dørken ble klissete etter bensin søl fikset det med Tac7 .

image.png.1a95caa8ab147e22ee80413238fc53fb.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...