CBR Startet 16.Juli.2023 Del på Facebook Startet 16.Juli.2023 Hei. Skal bytte dekk på båthengeren. Dekket som står på er av typen RADIUS 145sr10. Er det noe mer enn disse målene som spiller inn for å sette nye gummi dekk på felgene? Og har noen tips om rimelige og bra dekkforhandler til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 Du må ha lasteindeks på dekkene tilsvarende totalvekt på hengeren. Sitér dette innlegget Link to post
Steinrawr Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 Du vil garantert få hjelp hos en dekkforhandler om du tar et par gode bilder, eller tar med deg hjulene. Det du har er 145 SR10, og sannsynligvis LI84, som er normalt på den dimensjonen . Thansen selger tilsvarende dekk, forutsatt at du ikke har mer enn 1000kg tillatt totalvekt på tilhengeren Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 Prøv Porsangerfjorden bar og bordel....har hørt de også er gode på dekk. Eller fyll ut profilen din så folk kan gi deg gode lokale tips basert på hvor du holder hus. Kan jo handle på nett på sider som bytt dekk,dekkonline osv men pass da på at det finnes ett sted lokalt med avtale med nettsiden som selger. Dette finner du på nettsiden. Ellers kan det vanskelig og eller dyrt å få de montert. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 Jeg er i markedet for det samme. vognkortet er mildt sagt forvirrende. Dette er en henger med 1300kg totalvekt, og to aksler/4 hjul. Dekk foran (standard):5.00-10 C Dekk bak (standard):5.00-10 C Lastindeks foran:93 Lastindeks bak:66 Hastighetsindeks:J (100 km/t) Jeg trodde C merking var høyeste lastindeks, vanligvis "åttelags dekk" Her trengs god info fra de som kan dette :-) på forhånd takk.. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 Steinrawr skrev 23 minutter siden: Det du har er 145 SR10, og sannsynligvis LI84, som er normalt på den dimensjonen . Thansen selger tilsvarende dekk, forutsatt at du ikke har mer enn 1000kg tillatt totalvekt på tilhengeren THansen var ett godt tips om man bor i nærheten. Jeg ville også tro att det ikke finnes noe særlig med 10" dekk med forskjellige lasteindex. Ville tro att hengere med høyere lasteevne fikk større dekk enn 10" men for all del sjekk med de gamle dekkene først. Står på dekkveggen eller andra bedre å sjekke vognkortet om noen har smelt på feil dekk en gang i tiden. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 Kweelhouse skrev 38 minutter siden: Du må ha lasteindeks på dekkene tilsvarende totalvekt på hengeren. Det må de ikke, men hvis du legger sammen lasteindeks på alle hjul vil det bli mer en totalvekten på hengeren. En båthenger/bilhenger på total 3000kg har ikke lasteindeks på 3000kg på hvert hjul. mulig du mente totalen. På en boggi henger trenger ikke lasteindeks være likt på begge akslingene en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 Det er tilhengarforhandlarar som sel dekk og felg. Altså at felgane blir skifta samstundes med dekka. Det er verdt å forhøyra seg. Ein e-post med registreringsnummeret, og spørsmål om pris på nye dekk og felgar, bør vera nok. Mvh. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 48 minutes ago, bmwmaxi said: Det må de ikke, men hvis du legger sammen lasteindeks på alle hjul vil det bli mer en totalvekten på hengeren. En båthenger/bilhenger på total 3000kg har ikke lasteindeks på 3000kg på hvert hjul. mulig du mente totalen. På en boggi henger trenger ikke lasteindeks være likt på begge akslingene en gang. Ja, mente totalen. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 Er vel billigere og bare kjøpe et dekk med felg på Biltema, en og gå til en dekkforhandler som tar betalt for dekket + omlegging. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 Ser at Biltema ikke har noe særlig utvalg lenger. Men disse er biligere på deler til hengere. https://nettotrailer.no/shop/12034-10/ Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 18.Juli.2023 Del på Facebook Svart 18.Juli.2023 Man skal være litt obs på disse 5.00-10" hjulene. Mulig det står 145 også på hjulet, men jeg kjøpte et 145-10" dekk. Her viste det seg at det gamle 5.00 dekket var noe høyere så jeg måtte kjøpe to nye 145 dekk da jeg i utgangspunktet bare skulle ha et. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.