Jump to content

Yanmar 295 hk, hvordan demontere sjøvannspumpe?

veland2

Recommended Posts

Nå skriver du jo ikke hva slags motor det er, eller hvilket fabrikat på pumpa. Men jeg ser det står Yanmar på noe emballasje, så jeg antar at pumpa skal stå på en sånn.

Det er helt sikkert en mutter som holder tannhjulet fast. Denne må du skru ut. Så må du sannsynligvis få tak i en avtrekker og trekke av tannhjulet. Dette kan stå på en kon med kile og kan godt sitte veldig fast. Bak tannhjulet antar jeg du vil se en segerring som må tas ut. Deretter kan du forsiktig dunke/trekke ut akselen med lagere (impelleren må tas av først).

Olevine skrev for 23 timer siden:

Nå skriver du jo ikke hva slags motor det er, eller hvilket fabrikat på pumpa. Men jeg ser det står Yanmar på noe emballasje, så jeg antar at pumpa skal stå på en sånn.

Det er helt sikkert en mutter som holder tannhjulet fast. Denne må du skru ut. Så må du sannsynligvis få tak i en avtrekker og trekke av tannhjulet. Dette kan stå på en kon med kile og kan godt sitte veldig fast. Bak tannhjulet antar jeg du vil se en segerring som må tas ut. Deretter kan du forsiktig dunke/trekke ut akselen med lagere (impelleren må tas av først).

Vi har fått det løst nå .Må skifte begge ringene 

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...