veland2 Startet 16.Juli.2023 Del på Facebook Startet 16.Juli.2023 Kommentar fra moderator: Lagt til motortype i tittel. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 16.Juli.2023 Del på Facebook Svart 16.Juli.2023 Nå skriver du jo ikke hva slags motor det er, eller hvilket fabrikat på pumpa. Men jeg ser det står Yanmar på noe emballasje, så jeg antar at pumpa skal stå på en sånn. Det er helt sikkert en mutter som holder tannhjulet fast. Denne må du skru ut. Så må du sannsynligvis få tak i en avtrekker og trekke av tannhjulet. Dette kan stå på en kon med kile og kan godt sitte veldig fast. Bak tannhjulet antar jeg du vil se en segerring som må tas ut. Deretter kan du forsiktig dunke/trekke ut akselen med lagere (impelleren må tas av først). Sitér dette innlegget Link to post
veland2 Svart 17.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2023 Dette er en Yanmar 295 hk ..Takk for svaret ditt :) Sitér dette innlegget Link to post
veland2 Svart 17.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2023 Det er seerring som må skiftes begge 2 .Den har har vann lekasje .. Sitér dette innlegget Link to post
veland2 Svart 18.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2023 Olevine skrev for 23 timer siden: Nå skriver du jo ikke hva slags motor det er, eller hvilket fabrikat på pumpa. Men jeg ser det står Yanmar på noe emballasje, så jeg antar at pumpa skal stå på en sånn. Det er helt sikkert en mutter som holder tannhjulet fast. Denne må du skru ut. Så må du sannsynligvis få tak i en avtrekker og trekke av tannhjulet. Dette kan stå på en kon med kile og kan godt sitte veldig fast. Bak tannhjulet antar jeg du vil se en segerring som må tas ut. Deretter kan du forsiktig dunke/trekke ut akselen med lagere (impelleren må tas av først). Vi har fått det løst nå .Må skifte begge ringene Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 18.Juli.2023 Del på Facebook Svart 18.Juli.2023 Så fint at det løste seg. Du skrev at det var vannlekkasje, er det simmerringer som tetter, eller er det en sånn tetning? Sitér dette innlegget Link to post
veland2 Svart 18.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2023 veland2 skrev On 16.7.2023 at 18.14: Yanmar 295 hk Kommentar fra moderator: Lagt til motortype i tittel. Sitér dette innlegget Link to post
veland2 Svart 18.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2023 Olevine skrev for 8 timer siden: Så fint at det løste seg. Du skrev at det var vannlekkasje, er det simmerringer som tetter, eller er det en sånn tetning? Simmerring vi skal montere pumpen på motor igjen nå .. Sitér dette innlegget Link to post
veland2 Svart 31.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2023 Det ser ut som alt er ok nå med pumpe og Hekk Trøster :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.