Jump to content

Yamaha 25hk totakter går ujevnt.

lofot2

Recommended Posts

Har en Yamaha 25 hk totakter fra 2009. Motoren har 2 cylindere.

Starter lett og går veldig bra fra medium turtall og opp til max.  Ingen vibrasjoner da.

Ved lavere turtall går den ujevnt og vibrer en del. Har skiftet plugger. Noen som har en formening om hva problemet kan være.?

Jeg har samme type forgasser på min Mariner 30hk. Etter at jeg kjøpte rep kit og skiftet nåleventil samt pakninger på den ble den heller ustabil på tomgang. Jeg demonterte lokket til tomgangskammeret på toppen der (to skruer), skiftet tilbake til gammel pakning og strøk litt olje på pakningsflatene på denne. Siden jeg ikke hadde annet for hånden. Etter dette ble tomgangen helt perfekt. Så dette er i alle fall et utsatt punkt. Det må være helt tett her for å få bensin til tomgangsdysa.

Jeg ville også ha rengjort flottørhuset, hoveddysa står nedi en liten skål der og en liten vanndråpe kan forårsake mye ugagn. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Den er avhengig av vakuum fra innsuget for at den skal trekke bensin fra flottørhuset opp til kammeret på toppen der tomgangsdysa sitter. Derfor er det viktig at det er 100% tett her. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...