MY Oleanna Startet 17.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2023 Hei. Holder på med utvendig renovering, og tenkte å endre litt på fargekoden. Så dette blir litt som en meningsmåling... Slik ser båten ut i dag Har lekt meg litt i paint, og er er noen ulike varianter: Nr 1 - Sort skrog og sort kant Nr 2 - sort skrog og hvit kant Nr 3 - Alt hvitt Alt 4 - Sort skrog og akterkabin. Hvit kant forut. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 17.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2023 Ser best ut i dag. Dette er ikke noe jeg påstår bastant, men min mening, ut ifra de alternativene du presenterer. Jeg ville følgelig ha beholdt fargene som de er. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 17.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2023 Har litt sansen for nr. 1, og til dels nr. 2. Helt hvitt kan være nydelig og passe 100% på enkelte båter, men synes det fort kan bli litt kjedelig da det er så (alt for) mange hvite båter. «Ingen» legger merke til Mustanger og Corvetter på amcartreff, de er rett og slett for vanlige, men kom med en Chevelle eller en Roadrunner, da snakker vi. Så for din del; har du et farget skrog stikker båten din seg litt ut blant alle de andre. I tillegg er det med på å framheve formen på båten. Sitér dette innlegget Link to post
MY Oleanna Svart 17.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2023 Enig! Er litt lei på hvite båter. Hva med alt 4? Fant et bilde på nettet som viser noenlunde den løsningen på en annen båt: Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 17.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2023 Er vel i utgangspunktet en malt stålblåt. Da syntes ikke jeg hvit ser like fint ut som på en gelcoat båt. Likte best alt.1 kan også være i annen farge,blå? så du ikke blir forvekslet med en yrkesbåter, los.? Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 17.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2023 Prøv å løfte midjen, slik at båten får lavere tyngdepunkt. Bilde 1 + sort akterkabin +hvit stripe litt over vannlinje = siste forslag. Sitér dette innlegget Link to post
MY Oleanna Svart 17.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2023 (redigert) Sånn? Redigert 17.Juli.2023 av MY Oleanna Nå med sort av også (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MY Oleanna Svart 23.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 Hva med en rød pyntestripe rett over vannlinjen? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 Da ville jeg i så tilfelle ha latt det røde gå igjen flere steder, for eksempel hyttetaket. Hvis ikke synes jeg det blir litt rotete å blande inn rødt (som er en markant og dominerende farge), keep it simple, black and white? Eventuelt kunne gjerne rødt ha passet som ei stripe (eller to-tre) 10-15cm nedenfor ripa, og heller gjerne hatt hvit stripe i vannlinja. For min del fikk jeg med den tanken assosiasjoner til de gamle ferjene i Stavanger-distriktet. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 bmwmaxi skrev On 17.7.2023 at 17.45: Er vel i utgangspunktet en malt stålblåt. Da syntes ikke jeg hvit ser like fint ut som på en gelcoat båt. Likte best alt.1 kan også være i annen farge,blå? så du ikke blir forvekslet med en yrkesbåter, los.? 27lag med fyller så blir det like strøken finish som på en bil Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.