Jump to content

Mercury 50hk totakt 1996 - får ikke opp turtall

Nybegynnerbaat

Recommended Posts

Hei,

Har et problem med motoren etter den ble lånt vekk en dag…

Den starter fint, sviver fint på tomgang, kan ruses på tomgang, men ved belastning går ikke turtall opp. Akkurat som noe blokkerer. 

Den ble brukt til kjøring med tube og det ble sagt at den hadde samme problemet underveis før den gikk fint igjen. 

Når jeg skulle ta den en tur i dag er det som skrevet lite respons :( Jeg så at luftingen på tanken var stengt, men ingen endring når jeg åpnet den. 

Har ikke ti tommeltotter, men trenger litt hjelp til hvor jeg bør begynne. 

Håper noen kan gi meg noen tips ?

hadde samme problem, ville ikke opp i turtall, hos meg var det gammel bensinslange fra tank til motor som var synderen. ca 6 år gammel. regner med den har delaminert på innsiden. byttet til ny fra mercury og motoren går som den skal igjen :)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Hadde nøyaktig samme symptom på min, en del eldre, 4 syl 50hk av samme merke.  Den hadde 2 forgassere og flottøren i den ene hang seg opp. Nålen hadde satt seg litt fast slik at når nivået i flottørkammeret sank åpnet den ikke. Pirket borti og den slapp. Problemet dukket ikke opp på ny. 

Nybegynnerbaat skrev for 16 timer siden:

Har et problem med motoren etter den ble lånt vekk en dag…Den ble brukt til kjøring med tube 

Tipper den er skåret/hvarert pga overbelasting.

Alltid når jeg låner noe, passer jeg på å teste grensene og kjøre bajas. Bedre å ødelegge andres ting, enn mine egne. Kan være samme ulla her.

Men begynn med det enkleste. Sjekk om den har kraftig gnist på alle plugger.

Kaptein Vom. skrev 46 minutter siden:

Tipper den er skåret/hvarert pga overbelasting.

Alltid når jeg låner noe, passer jeg på å teste grensene og kjøre bajas. Kan være samme ulla her.

Men begynn med det enkleste. Sjekk om den har kraftig gnist på alle plugger.

Huff ? Får håpe på det beste ?

synes det er rart at den plutselig skal gå bra igjen for så å oppføre seg som skrevet dersom den er skåret, men jeg er ingen ekspert her :/ 

Taskeladden skrev for 10 timer siden:

hadde samme problem, ville ikke opp i turtall, hos meg var det gammel bensinslange fra tank til motor som var synderen. ca 6 år gammel. regner med den har delaminert på innsiden. byttet til ny fra mercury og motoren går som den skal igjen :)

Takk for tipset ?

har kjøpt ny slange og filter som skal prøves ?

KjetilBN skrev for 4 timer siden:

Hadde nøyaktig samme symptom på min, en del eldre, 4 syl 50hk av samme merke.  Den hadde 2 forgassere og flottøren i den ene hang seg opp. Nålen hadde satt seg litt fast slik at når nivået i flottørkammeret sank åpnet den ikke. Pirket borti og den slapp. Problemet dukket ikke opp på ny. 

Takk for tipset ?

Skal sjekke ut ?

Da har jeg fått sjekket og det er ikke gnist på sylinder 3 :( Er gnist på plugg hvis jeg prøver annen pluggledning. 

Har prøvd med ny coil, men ser ikke ut som det kommer spenning til coilen :/ 

Noen som aner hva jeg kan eller må bytte? ?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...