Sørlandet2 Startet 19.Juli.2023 Del på Facebook Startet 19.Juli.2023 Har en Simrad evo2 som jeg plages med at touch funksjon ikke virker. Noen andre som har vert plaget med det? Noen som har en løsning. Jeg er redd det bare er å kjøpe ny . Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 19.Juli.2023 Del på Facebook Svart 19.Juli.2023 Står den montert i båten, eller har du den hjemme? Enkelte touch-skjermer kan fungere dårlig på «kjøkkenbenken» pga manglende jording. Trikset da er å jorde med den andre hånda, feks ved å legge en finger på minuspolen på batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 19.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2023 TåT skrev 1 time siden: Står den montert i båten, eller har du den hjemme? Enkelte touch-skjermer kan fungere dårlig på «kjøkkenbenken» pga manglende jording. Trikset da er å jorde med den andre hånda, feks ved å legge en finger på minuspolen på batteriet. Den står i båten. Kanskje prøve en finger halvveis ned i sigarettenneren 👍 Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.Juli.2023 Del på Facebook Svart 19.Juli.2023 Virker touchskjermen ikke i det hele tatt, eller virker den dårlig? Hvis den virker dårlig så kan du prøve å kalibrere skjermen. Du finner det under Innstillinger, System, Avansert Det er også mulig å koble til et OP50 panel for å kontrollere skjermen. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 19.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2023 abbor skrev 11 minutter siden: Virker touchskjermen ikke i det hele tatt, eller virker den dårlig? Hvis den virker dårlig så kan du prøve å kalibrere skjermen. Du finner det under Innstillinger, System, Avansert Det er også mulig å koble til et OP50 panel for å kontrollere skjermen. Den virker ikke i det hele tatt. Takker for tips. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.Juli.2023 Del på Facebook Svart 19.Juli.2023 Har du prøvd full hardware reset? Husk å ta backup waypoints først. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 19.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2023 Kalibrering og resett prøvd. Ingen endring. Begynner å lukte ny plotter. . Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.Juli.2023 Del på Facebook Svart 19.Juli.2023 Hvis du har en 9 eller 12", så er jo OP50 et alternativ som kan vurderes. Koster ca 5 tusen, alt for dyrt for en 7", men kan være et alternativ for å redde en 9 eller 12". Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 19.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2023 Jeg var nå på vei til å bytte til en ny som forhandler hadde i hus. Men tok et siste forsøk på å koble fra alle kontakter, og koble til på ny. Da funka det 🙂 Har mulighetens vert litt dårlig kontakt, jording, som TaT antyda. Men nå sliter jeg med GPS signal, men det må vel ordne seg. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 21.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2023 Ny oppdatering. Etter jeg var så tilfreds i forrige innlegg, at den virka, så var det like galt når jeg skulle på tur dagen etter. Så jeg løsna den så virka den. Det virker rett å slett som tuch-funksjonen fungerer dårlig når den er fastskrudd, men fungerer helt fint når den er løs. Er det noen som kan komme med en forklaring på det? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 21.Juli.2023 Del på Facebook Svart 21.Juli.2023 Kan være en intern kontakt med dårlig kontakt. Noen som har litt erfaring med å mekke laptoper burde være kvalifisert til å åpne opp og sjekke kontaktene til skjermen. Lurt og ta kontaktene ut og inn noen ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 21.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2023 abbor skrev 47 minutter siden: Kan være en intern kontakt med dårlig kontakt. Noen som har litt erfaring med å mekke laptoper burde være kvalifisert til å åpne opp og sjekke kontaktene til skjermen. Lurt og ta kontaktene ut og inn noen ganger. Når jeg for to dager siden tok ut kontaktene, og det da fungerte, så fikk det en omgang med kontakt-rens, og beskyttelse. Plotteren fungerte i dag, men ikke tuch-funksjonen. Men når jeg tok ut de åtte skruene som holder plotteren i panelet, så virket den igjen. Så det virker som den ikke liker å være fastskrudd. Det ser ut som alt er plast der skruene står, også festet i panelet som er plast. Litt søk på net, samt tidligere kommentar her, så mistenker jeg om det kan ha noe med jording en eller annen plass, enten i plotteren eller en annen plass. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 21.Juli.2023 Del på Facebook Svart 21.Juli.2023 Det er de interne kontaktene mellom LCD panel og kretskortet jeg mistenker. Og at når skjermen skrus fast så vrir huset seg litt, noe som påvirker kontakten. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 21.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2023 abbor skrev 14 minutter siden: Det er de interne kontaktene mellom LCD panel og kretskortet jeg mistenker. Og at når skjermen skrus fast så vrir huset seg litt, noe som påvirker kontakten. Ja. Ser det som en mulig årsak. Ja, ser det var det du sa i forrige melding. Får prøve med "løs" skjerm i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 28.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli Nok en oppdatering på denne. Det kan se ut som når skjermen blir varm, så slutter touch-funksinen å virke. Hvis den slutter å fungere, så legger jeg fuktig klut på skjermen, så fungerer den fint igjen. Dette i kombinasjon med at jeg er blitt flinkere å sette på dekslene når båten ligger i ro på dagstur. Håper med det å få noen år til ut av den 👍. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.