Astor Startet 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Startet 17.Desember.2005 Litt uvirkelig for de fleste, men jeg vet at det finnes båtfolk som tar med seg juleribba og stikker til sjøs. Det har vært avisomtaler av flere som tar "jula i sjøen". Et uttrykk hentet fra handelsflåten når skipet ikke lå ved kai i jula, men var ute på åpent hav. Det er fristende å kaste loss i nyttårshelga og feire det nye året ombord i nyinnkjøpt skute. Horten er for oss et bra alternativ. Vi vet at flere søker mot Gjestehavna denne helga. Greit å ligge til strøm, hvis gradestokken kryper ned under null på gradestokken. Er det flere som har lignende tanker? Et uoffisiellt vintertreff? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Absolutt en god ide. Hadde godt kunnet tenkt meg dette hvis skøyta ikke hadde vært under reparasjon. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Herman Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Er det flere som har lignende tanker?Jada, har slike tanker hvert år jeg, men jeg får ikke med meg resten av mannskapet. Dessuten maser foreldre, søsken og nieser/nevøer på at vi skal være sammen med DEM i år. Drømmen er å fylle båten med masse mat og drikke, toppe opp dieseltankene og sørge for å ha nok gass. Så sette turen ut fjorden julaftens morgen og returnere 1. eller 2. juledag. Behøver ikke å reise så langt, hovedsaken er å feire jul i en annen havn enn hjemmehavna. Trenger ikke landstrøm heller, varme får vi fra dieselovnen. Til neste år, da...! Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Bitteliten Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Er det flere som har lignende tanker? Et uoffisiellt vintertreff? ER uten båt - men legger du deg i Bettongen har jeg champagne og håndbluss til kl 00.00. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Det er det jeg alltid har sagt: BP-folk er helt spesielle. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Jorg-1 Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 (redigert) Eller hva med å møtes til et realt kalas på Astor's regning? Redigert 17.Desember.2005 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Anonym Svart 17.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2005 Litt uvirkelig for de fleste, men jeg vet at det finnes båtfolk som tar med seg juleribba og stikker til sjøs. Det har vært avisomtaler av flere som tar "jula i sjøen". Et uttrykk hentet fra handelsflåten når skipet ikke lå ved kai i jula, men var ute på åpent hav. Det er fristende å kaste loss i nyttårshelga og feire det nye året ombord i nyinnkjøpt skute. Horten er for oss et bra alternativ. Vi vet at flere søker mot Gjestehavna denne helga. Greit å ligge til strøm, hvis gradestokken kryper ned under null på gradestokken. Er det flere som har lignende tanker? Et uoffisiellt vintertreff? Jeg foreslår et uofisiellt vintertreff på Søndre Skjerholmen, bunnefjorden, oslo/nesodden. Det er derfra gode siktforhold innover til Rådhusbrygga, Akershus festning, osv.. Så fyrverkeriet får man se fra et knallbra sted! Og ja, jeg tenkte da på nyttårsaften. For min del blir det spennende å se om min 1,7kW Wallas orker å gi nok varme.. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 [quote name='Astor' date='17.12.05 22:37' post='191605' Horten er for oss et bra alternativ. Vi vet at flere søker mot Gjestehavna denne helga. Greit å ligge til strøm, hvis gradestokken kryper ned under null på gradestokken. Er det flere som har lignende tanker? Astor du er heldig som for med deg sjefen på det , har prøvd og prøvd jeg også men om vinter'n trur jeg ikke at jeg har sett økosjefen på brygga en gang , men med nybåt så . Veit at det pleier å være endel folk i horten gjestehavn nyttårshelga ,må ta meg en dagstur jeg da kansje . Bedre enn intet .Pleier å ta meg en Strømstad tur på vinteren jeg aleine , kan jeg gjøre som jeg vil . Er foresten en liten gjeng som pleier og ta nyttårs helga på Mølen , noen fra hjemmehavna mi bla .Er vist flott å ligge der ute å se innover på rakettshowet kl-00.00 Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Rastløs Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Sånne innlegg gjør meg bare enda mer misunnelig på de som har tatt skrittet for å leve ut drømmen. - var på tur blandt "bo-båtene" på Aker brygge i går. Det ser ut som de som bor der har det veldig bra, - og ikke minst syntes det å være et naboskap med ALLE typer mennesker. JUletrær og julelys var montert i enhver båt, uansett størrelse. - Lurer på om jeg får med kona på det noen gang jeg.... ( Hadde blitt en fin båt hvis vi hadde solgt huset ) Sitér dette innlegget Link to post
junkern Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 Sånne innlegg gjør meg bare enda mer misunnelig på de som har tatt skrittet for å leve ut drømmen. - var på tur blandt "bo-båtene" på Aker brygge i går. Det ser ut som de som bor der har det veldig bra, - og ikke minst syntes det å være et naboskap med ALLE typer mennesker. JUletrær og julelys var montert i enhver båt, uansett størrelse. - Lurer på om jeg får med kona på det noen gang jeg.... ( Hadde blitt en fin båt hvis vi hadde solgt huset ) Jeg skulle gjerne vært med å feire nyttårsaften på sjøen, men i år drar jeg til fjells. Båtboerlivet på Aker brygge er herlig, kan anbefales til alle som har båt! Jeg kunne godt tenkt meg en tur utpå 2 juledag Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 ( Hadde blitt en fin båt hvis vi hadde solgt huset )Tiltredes! (Skal selge huset på nyåret. Venter bare på en kort, men rådyr rekke av håndverkere som skal pynte opp. Kontrakt på splitter ny båt er allerede signert. Det blir mye fin båt av et hus. Bare jeg finner en brukbar havneplass så vet jeg hvor mye av budsjettet som jeg har igjen til å feire jul og nyttår for på sjøen neste år. ) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 18.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 (redigert) ASTOR: Det er muligheter for nyttårsfest Østre Bolærne. jan-h Redigert 18.Desember.2005 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2005 ASTOR: Det er muligheter for nyttårsfest Østre Bolærne. jan-h Østre Bolærne ligger innefor Astors helgradius. Hadde vært trivelig å møtes, Jan. Men ønsker strøm som tileggsvarme for våre små lettmatroser. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
VindiHaaret Svart 19.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2005 Hei! Skal vere ombord i danskebåten (frå Bergen) den 31.12.05 og feire nyttår og stor dag i familien ombord den 1.1.06. Svigermor er i farta og inviterer med alle, både unge, vaksne og dei godt vaksne. Om dette kvalifiserer til å vere "på fjorden" i nyttårshelga veit eg ikkje, men dersom det blir storm vil båten ankre opp nede i ein av fjordane i Rogaland .... så då så. Fasilitetane ombord er i alle fall bra i høve til dei knapt 22 fot eg er vand til. mvh Sitér dette innlegget VindiHaaret Link to post
Astor Svart 23.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2005 THOR! Kan du se så langt fram som til nyttårshelga? Blir det for kaldt må vi bli hjemme. Ser på VGs bakside at neste torsdag melder de minus 10. Det kan bli i kaldeste laget. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Anonym Svart 23.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2005 THOR! Kan du se så langt fram som til nyttårshelga? Blir det for kaldt må vi bli hjemme. Ser på VGs bakside at neste torsdag melder de minus 10. Det kan bli i kaldeste laget. Har du ikke varmeapparat? Tror det skal bli varmt og godt i båten min med 1700W Wallas på full guffe :) Sitér dette innlegget Link to post
Hanne_V Svart 23.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2005 Det er strøm på bolærne. For sikkerhets skyld - ring Geir Myhra på 924 07805. Han er helårs boende der ute. Lykke til. Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
giver Svart 24.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2005 Hei Hvis vær og isforhold tillater det blir det vel en tur i retning Astor's hjemmehavn helt på slutten av året. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2005 Har du ikke varmeapparat? Tror det skal bli varmt og godt i båten min med 1700W Wallas på full guffe :) Jo da, opptil fler. Men våre små venner skal også være med, og de er vare på kulde. Det er transporten fra bil og over i båt som kan være kritisk. Hei Hvis vær og isforhold tillater det blir det vel en tur i retning Astor's hjemmehavn helt på slutten av året. mvh giver I går lå det is ved gjestebryggene. Nå vet ikke jeg hvor bred du er, men en firemetersplass er vel snau for deg. Mulig det er ledig utpå enden av den søndre brygga. Skal skjekke dette når jeg er nedom. Ellers er det muligheter for at isen kan forsvinne. Skal holde deg oppdatert. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
giver Svart 24.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2005 Skal holde deg oppdatert.Takk skal du ha, mye kan skje innen torsdag.Jeg har fri torsdag og fredag, men nyttårsaften vil jeg ha hjemme for å nyte utsikten, medrederinnen samt god mat og drikke. Utsikt hjemmefra mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 24.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2005 THOR! Kan du se så langt fram som til nyttårshelga? Blir det for kaldt må vi bli hjemme. Ser på VGs bakside at neste torsdag melder de minus 10. Det kan bli i kaldeste laget. Ca +4 til +5 på julaften. Så faller det til 0 til -3 i romjula. Nyttårsaften så blir det +3 grader men minus 1 om natta. Er fremdeles usikker på januar Tror det blir rundt null eller såvidt på pluss siden(rundt +3 max) i første halvdel av måneden. God tur Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 24.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2005 Også blir det sludd eller regn så da får du bruk for radaren din også. Kun oppsider med sånn tur Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 24.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2005 (redigert) QVOTE Enden på søndre brygge er ledig,og isen er borte takket vere Astor som har hvert isbryter. Det er altid en plass i Sætre båtfrenings havn.Ønsker deg en god jul og et godt nyttår Redigert 24.Desember.2005 av Nor_west (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2005 Hva er dieselprisen i Horten? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 26.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2005 Astor: Mulig at de lokale båteierne i nærheten vet bedre, men på indre havn har det vært 6.35 i hele høst. Ubetjent, og betale med kort. jan-h Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.