Jump to content

Jule- og nyttårshelga på fjorden?

Astor

Recommended Posts

Hva er dieselprisen i Horten?

Ikke si Horten da , si indre havn . Horten er jo gjestehavna og der er det vel priser høyere enn ....

Skal sjekke indre havn imårra jeg vis ikke porten på værven er låst (biltur) regner med at det ikke er noe bedre vær imårra så . Trur huset vælver snart her , hehe .....

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Dette lover ikke bra. I dag, torsdag er det et ufyselig vær rundt Hurumlandet. Et vær man ikke slipper bikja ut i.

Vi hadde tenkt avreise ved 11-12 tiden i morgen men nå tviler kona. Utrivelig er ordet. Må jo nikke annerkjennende til det.

Hva mener du Thor? I flg. været på NRK i går meldte de bris og mulig noen snøfnugg. Det er vær å gå ut i. Men ikke i kuling.

Nå snakker vi ikke om mer en 1 1/2 times båttur, men alle skal trives.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

I morgen Øst 9 knop dreiende SSE til natten. Snøbyger med temp + 1 til 2 grader.

Nyttårsaften økende til 10 knop fra SSE dreiende til ENE på natten og minkende til 8 knop. Snøbyger og temp rundt +1 grad. Ville tro den blir noe høyere generellt. 1 januar dreier vinden mot SE igjen og 7 knops vind og temperaturen øker til mellom 2 til 3 grader. Snøbyger.

1ste halvdel av januar vil det holde seg stort sett rundt +2 på dagtid. 2ndre halvdel av januar har jeg ingen klar formening om enda. Men for å si det sånn så har jeg ikke tenkt å sette motorsykkelen i vinteropplag.

Det vi har av "kulde" nå tror jeg er den tradisjonelle romjuls kulda som vi ofte ser her. Litt kaldere enn hva jeg trodde men ikke så hakke tullete heller. Og framhaldssoga vet å fortelle at slik været var 1ste juledag slik blir januarværet. Vi får se.

Hei

Det blir muligens en tur til Steilene i morgen.

Og Astor, hvis det ikke er strøm der så har jeg medbrakt (strøm).

Gir melding i morgen morgen/formiddag om hva det blir til.

mvh

giver

Har akkurat avhodt mannskapsmøte med mine tre papegøyer.

Mørepapagøya er fortsatt noe skeptisk, men vi har begynt å pakke ned noe tøy. Mat kjøper vi i Horten. Hun har fortsatt ikke vært med i "litt" sjø med nybåten. Jeg vet hun blir positivt overasket.

Det er meldt mindre vind på fredag. Søndagen får vi litt sol og vinden akterfra.

Det ligger godt ann til en Hortenstur i morgen formiddag. :flag:

Du må ha en fin tur til Steilene i morgen. Det blir trolig ingen trengsel ved gjestebrygga der heller.

Og et godt nytt år til deg, giver!

Etter værmeldinga på nettet idag så skulle det blåse 4-5 ms og 2-3 minus grader .Det stemmer nær sagt som vanlig ikke da .Blåser så huset knaker og 6-7 minus ,men slutta og snø da . Men håper det blir likar imårra .Over ei uke sia båten har vært ute på beite så det er på tide med en luftetur imårra om itte anna da og kansje en svipptur innom gjstehavna og for sjekke nybåten til Astor og mannskap .

Håper på bedre vær så sees vi kansje Astor ...

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Skal i havna å måke av snøen nå snart. Ligger ann til Hortenstur. Alt er pakket og klart. Bare å få alt ombord. Skal få opp varmen før mannskapet kommer ved 11.00 tiden. Kaller deg opp på 16 når jeg passerer Filtvet. Er du ombord TINE II så kan vi jo ta en prat på VHFen.

[

:flag: GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE HER PÅ BAATPLASSEN! :flag:

Nå ser det endelig ut til at vinden roer seg. Etter at det har blåst en nordavind på 14-15 m/sek i nesten hele romjulen, ligger fjorden nå ganske flat. Litt grått utover ennå, men det skal bli bedre sikt sier værradioen. Videre meldes det om skiftende bris, med økende østlig bris utover kvelden.

Litt snø har vi også fått. Er bare bra med litt snø på taket nå, med tanke på morgen-dagens- (kveldens) aktiviteter.

God tur på fjorden! Blir artig å få rapport utpå nyåret om hvordan turen gikk.

:newyearcheers: GODT NYTT ÅR TIL ALLE! :newyearcheers:

Minus 1 grad i lufra og lett snø , nesten vindstille . Så da er det bare og fyre opp Astor . Været kan jo nesten ikke bli bedre . God tur til storbyen , må si at ønsket om lukket båt ikke blir mindre .

Tine II

Pakker ut det som skal med nå og reiser ned i båten. Har vært nede og fyrt opp. Det var 14 pluss ombord når jeg reiste fra havna. Trolig avreise fra Sætre: 10.40.

Vi sees.

Astor

Kjempetur nedover. Flatt vann og perioder med sol. De mørke nedbørskyene lå over Vestfold, men ute i fjorden var det alldeles nydelig. Nå ligger vi i gjestehavna. Ble tatt i mor av havnevert Henning. Det ligger flere faste i havna. Vi er de eneste tilreisende. Nå er fruen på handlesenteret. Ikke helt uventet.

Bilder kommer senere.

Jeg tror ikke det er noen fare for at du skal fryse inne,Astor. Her i søndre Vestfold er det nå 8,9 grader i vannet. Vinden har dreiet til Sørvest her nå og det er -2gr i lufta og den er stigende.

Jeg har gått og værket i hele rommjula for å komme meg en tur ut for å prøve meg på torsken, men med vinder opp i 17 sek.m har det ikke vært fristende.

Men idag var det bra vær men hadde alerede lagt andre planer.Så det var det.

Ha en fortreflig god NYTTÅRSHELG du og pappegøyene.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Vil gjerne dele turen fra Sætre til Horten med dere. En flott tur. Kaldt ute, varmt og godt på lukket avdeling.

Bilde

En kald Astor i hjemmehavna

Bilde

Det gryr av dag over Sætre

Bilde

Bilde

Det ble litt sikk sakk kjøring mellom isflakene.

Bilde

Det er ny markering av jetteen på Hurumsida. I dag gikk strømmen stri der.

Bilde

Her passerer vi Filtvet fyr.

Bilde

På plass i gjestehavna i Horten.

Takk for fine bilder Astor. Det virker som om nye Astor har økt både hvor mye dere bruker båten og hvor langt dere drar :smiley:

De nye merkene av jeteen var det fint å se. Lurer på om ikke det blir flere som går innsiden av Håøya i Færdern neste år

Ekstra pressenning over kallesjen - lekkasje?

Ser ut som en Bayliner som ligger på andre siden bak dere - en av "våre" herfra?

Isfritt i Mossesundet i dag. Legger seg litt is rundt brygga på Roklubben - men dit skal du ikke - isen i Kjellandsvik er nesten borte.

Det er åpnet ny lunsjrestaurant ved siden av Tollboden med pizza og varme baguetter - om dere tar en tur "hjemom" Bajazzo

:smiley:

Takk for fine bilder Astor!

God tur videre / tilbake. Selv sliter jeg med en kranglete lettpresenning som like gjerne kunne ha vært droppet. Så ofte som jeg retter på den kunne jeg like gjerne brukt på å måke snø.

Neste vinter skal vi se om jeg ikke kan benytte båten av og til så lenge Frognerkilen er isfri. Ligger såpass langt ut at det ofte er åpent.

Takk for det gamle året og godt nytt år til alle på Båtplassen.

:flag:

Hilsen Harald L

Trude III

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...