Jump to content

Fikse falsk teak i Askeladden

Ålesunder

Recommended Posts

Du kan kanskje vaske det godt og rulle på et par strøk lakk. Det kan få det til å se litt bedre ut. Sliping har lite for seg, da tremønsteret som regel er trykket papir. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Takk for svar. Båten er ny for meg så jeg har ikke peiling på hvordan dørken har blitt så stygg. Sikkert mye sol og lite vask tipper jeg. 

Jeg tror jeg vil prøve å male den grå med svarte nater før jeg evt vurderer å skifte det. Uansett ikke noe jeg begynner på før sesongen er over. Skal oppdatere med bilder?

Er du sikker på at dette er "jukseteak"?

For meg ser det ut som ekte teakstaver som er limt på glassfiber skiver og festet til dørken med lim og skruer.

Ser for meg ut som teak som er overbehandlet med olje eller lakkert. Ser ut som det er slitt hull i lakk eller olje som gjør dørken skjoldet. 

Om mine antagelser stemmer, så må det slipes ned før ny behandling. Har dette i min Ibiza. Forrige eier var så ivrig med olje at dekk og dørker så ut som det var lakkert. Dette begynte etter hvert å flasse.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Hei. Dette er 100% sikkert laminatteak. Tror ikke jeg vil lakke eller male det, men tenker på om jeg skal legge EVA teak eller Isiteek. Eva er kanskje det jeg vil teste først siden det er såpass rimelig og enkelt å legge. Blir kanskje litt høyt hvis jeg ikke fjerner platene. Isiteek ser bra ut, men krever endel mer jobb. 

Er det noen som har erfaring med å fjerne slike plater? Mulig å få ut på en enkel måte?

• 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...