Jump to content

2000 Mariner 50, motoralarm og fusking/nødmodus etter fylling av drivstoff


Skrulokk

Recommended Posts

Hei!

 

En kompis av meg har en Uttern S52 med en tilårskommen (2000) Mariner 50 Elpt 4s.

Etter årets utsett ble motoren startet opp, kjølevannsstråle ble konstatert, og det ble så kjørt en tur fra et bryggeanlegg på nordsiden på Brønnøya og inn til en marina ca 20-25 minutter unna for tanking. Motoren gikk mer eller mindre klokkerent fra oppstart hele veien inn til tanking, med en marsjhastighet på ca 18-19 knop.

 

Vi hadde kanskje 5 liter på tanken før tanking, fylte full tank på ca 25 liter, og kjørte hjemover igjen etter 15 minutter på marinaen.

Ca 100 meter etter oppstart kom en pipende alarm, og da vi forsøkte å komme i plan etter 5 knop-sonen ristet motoren veldig som om den gikk på færre sylindere enn normalt.

Over 5 knop rister det, 5 knop og ned så går den som normalt. Om man stopper og umiddelbart starter motoren, går den som en kule i 2-3 minutter inntil alarm og uregelmessig gange returnerer.

 

Noen som har noen ide om hvor man skal starte feilsøk?

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...