Jæjæ Startet 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2023 (redigert) Hei. Har nettopp fått meg båt med en 15hk påhengsmotor men som har ingen form får låsing på motor altså en lås som gjør at folk ikke bare kan komme og sette seg og kjøre. Er dette noe man kan få kjøpt? isåfall hva heter det Redigert 23.Juli.2023 av Jæjæ Glemte og skrive viktig info (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 Det kan kjøpes. Kalles i sin enkleste form for en hengelås. Kjøp en med passende tykk bøyle så den kommer seg gjennom hullene i hendlene på påhengeren, men pass på at det er litt lengde på bøylen. Det, eller så kjøper du noe ala dette: https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/motorlas/motorlas-for-utenbordsmotor-2000033364. Den ser bedre ut enn en hengelås, og kanskje virker den litt mer avskrekkende…? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gerhard Svart 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 Popeye70 skrev On 23.7.2023 at 1.46: Kalles i sin enkleste form for en hengelås. Det, eller så kjøper du noe ala dette Vis hele sitatet Dette er jo for å hindre at man tar av motoren. Det hindrer ikke at man bruker den. Jeg har aldri sett "rattlås" eller tilsvarende til påhengsmotor. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 Popeye70 skrev On 23.7.2023 at 1.46: Det, eller så kjøper du noe ala dette: https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/motorlas/motorlas-for-utenbordsmotor-2000033364. Den ser bedre ut enn en hengelås, og kanskje virker den litt mer avskrekkende…? Vis hele sitatet Kombinerer du dette med denne så er du vel i boks Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 På småbåter er det vanlig å bruke en kjetting eller wire for å låse båten fast i bryggen. Ofte er det en metallbøyle i baugen på en småbåt, og man låser kjetting fast der samt i bryggen. Man kan feks kle kjetting med en slange for å hindre den å gnage på båten og bryggen. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
J-Å Svart 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 Biltema har alt som trengs, både for eier og tyv. Mitt tips. Koble litt om på ledningene under dekselet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 Proffer bruker maks et par minutter på å ta med seg motoren Tyver tok min 20 hk i hagen vår en natt. Vi har soveromsvindu ut mot der jolla var. 2 syrefaste låser var kuttet rettt av. Ingen merket eller så noe man låser for å gjøre det vanskelig for uproffe. Proffe har man forsikring mot. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 24.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2023 Hadde hengelås på båten til sønnen.. hadde glemt å smøre opp så fikk ikke inn nøkkelen. tok 2 sek å klippe den med kjettingsaks... vil dem stjæle motor så får de det til uansett.. uten låse remedier slipper men jo at hekken eller at braketter blir ødelagt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.