Jump to content

Hvor kjøpe vindskjerm til KMV 1300 Dromedille

bananas12

Recommended Posts

Hei, vet noen kor eg kan få tak i en vindskjerm til båt til en rimelig pris?

Båten som trenger vindskjerm er en KMV 1300 Dromedille, litt sjelden båt, og original vindskjerm er vekke.

har sendt en del emailer til en rekke selskaper, men ingen svarer.

Særlig når det er en sjelden båt kan det være lurt å ta med et bilde så folk som ikke kjenner til båttypen kan se hvordan den ser ut og kanskje gjenkjenner en båt de ikke vet navnet på som feks skal skrotes med fin vindskjerm.

Jeg har selv nylig sett båt som skal skrotes som jeg forholdsvis lett ville gjenkjent, men hvor jeg ikke vet merket (men den var større), tror eieren snakket om at han hadde en sånn båt som du etterlyser vindskjerm til også, men tror nok ikke den skal skrotes med det første.

Sikkert ikke mange som gidder å google og du kjenner raskere igjen din egen båttype blant mange treff med ulike båter, og særlig hvis det finnes flere ulike varianter av denne.

Er dette disse hvor glassfiberdekket fortsetter oppover ca halve det som på andre båter er vindusflata?

Hei, takk for svaret.

Eg har sett på finn flere ganger og fb marketplace, men eg har ikke finnet en båt som dette til salgs, men eg forsto ikke 100% på ka du mente. Mener du at eg bør lete etter en lignende båt som skal skrotes?

Bilde av båten fra nett :kmv13001.jpg.e2c2522177884a62e3e71a9b4faad647.jpg

bananas12 skrev On 25.7.2023 at 14.06:

men eg forsto ikke 100% på ka du mente. Mener du at eg bør lete etter en lignende båt som skal skrotes?

Vis hele sitatet  

Du vet hva du skal se etter, men har bare et par øyne og sannsynligheten for at akkurat du finner denne er derfor liten.

Båtplassen har hundrevis av par med øyne, men mange av dem vet ikke hva de skal se etter fordi de ikke er kjent med båttypen (jeg som er With-eier trodde jeg visste hva slags båt det var snakk om etter å ha lest første innlegg, men tok feil, det er en annen type båt).

Om du derimot har hundrevis av par med båtinteresserte øyne som vet hva slags båt de skal se etter så har du mangedoblet sjansen for at du kan få sporet opp en slik vindskjerm.

De fleste har sett veldig mye og husker det og om de ser bilde av makan båt som den de vet at fetteren til kameraten skal skrote med fin vindskjerm så kan saken løse seg enkelt og billig. Mang båter skrotes nok feks pga skader i skrog eller fordi de er for nedslitte osv, men uten at vindskjermen nødvendigvis er ødelagt. Og mange vil nok huske denne tråden så den dukker opp i hukommelsen om de om noen måneder tilfeldigvis ser er slik båt som skal skrotes eller selges billig.

Bilder er en ekstremt effektiv metode for å forklare hvordan ting ser ut.

En fyr ønsket seg for noen år siden Falcon lenestoler, han hadde noen, men ville ha flere. Han satte inn ei annonse som jeg så og det var kun en ting som gjorde at jeg reagerte, det var nemlig bilde av en lenestol som var nesten identisk med de jeg skulle kaste (hadde bare ikke ordnet det enda). Navnet Falcon sa meg ingenting og jeg hadde ikke trodd de hadde noen verdi (jeg vurderte om jeg skulle betale 50 kr pr stol til avfallsesmottaket for å bli kvitt dem eller dele dem opp så de gikk oppi søppeldunken hjemme). Et søk på finn (når jeg hadde et navn å koble det opp mot) viste at disse var faktisk verdt endel. Jeg sendte ei melding til han som hadde annonsert med bilde og spurte om det var slike stoler han var ute etter, med bilde av mine. Ble da raskt oppringt med spørsmål om jeg ville selge de to stolene for tilsammen 1000 kr. Etter å ha sett på finn visste jeg at de nok var verdt mer, men siden det tross alt var han som hadde gjort meg oppmerksom på at disse ikke er bare avfall så tenkte jeg at da kan han få kjøpe dem til den prisen han foreslo.

Hadde han bare etterlyst stolene med navn og ikke noe bilde så hadde han ikke fått tak i mine stoler og jeg hadde puttet "en tusenlapp" i søppeldunken.

Sånn kunne et lett gått om du ikke hadde lagt ut bilde også, du etterlyser med tekst og folk kaster det du etterlyser fordi de ikke ser sammenhengen.

Angående bildet ditt så få jeg ikke sett det på pc, mens det er klart og tydelig på mobilen min, så det er nok fortsatt mange som ikke kan se det. Legg gjerne ut som link til nettside også hvis det er mange andre som ikke kan se bildet.

Det hadde jo vært greit å få en vindskjerm ifra en båt som skal skrotes til en billig penge, men det kan ta Ekstremt langt tid.

Så hadde også likt å få vite om noen forhandlere som leverer vindskjerm etter mål.

Og hvordan det er å evt lage vindskjerm selv?

• 1 måned senere...
  Korsfjord skrev On 28.7.2023 at 19.34:

Du skal vel ha flaks om du finner en slik båt som skal skrotes, tror ikke det er solgt veldig mange av båttypen. Ertec er en produsent som har laget vindskjerm til mange båter, har du vært i kontakt med de? https://ertec.no/vindskjerm-apen-bat

Vis hele sitatet  

Nå har det gått lang tid.

Men de vil forstatt ikkje svare.

Har fått kontakt med noen andre selskap men de trenger mal.

Problemet er eg ikkje stoler nok på mine egne mal. Og eg vil isje få en vindskjerm som ikke passer.

bananas12 skrev On 10.9.2023 at 19.51:

Nå har det gått lang tid.

Men de vil forstatt ikkje svare.

Har fått kontakt med noen andre selskap men de trenger mal.

Problemet er eg ikkje stoler nok på mine egne mal. Og eg vil isje få en vindskjerm som ikke passer.

Vis hele sitatet  

Er dette firmaet langt unna der du har båten? His ikke så kan det kanskje være en løsning å ta med båten dit s ting blir riktig.

Men jeg antar at å lage en vindskjerm på mål blir ganske dyrt (men om du er villig til å betale mye for det så er det jo ok.

Men et firma som det er tilnærmet umulig å få kontakt med er vel uansett ikke så mye å satse på, hvertfall om man ikke er nødt.

Kan det være en løsning å kjøpe vindskjerm til en større båt som og så demontere denne og forkorte delene litt og bøye til så sette den sammen med nytt glass inni? Blir neppe like pent, men kan kanskje fungere som et alternativ til ingenting?

19 fot skrev On 12.9.2023 at 4.50:

Er dette firmaet langt unna der du har båten? His ikke så kan det kanskje være en løsning å ta med båten dit s ting blir riktig.

Men jeg antar at å lage en vindskjerm på mål blir ganske dyrt (men om du er villig til å betale mye for det så er det jo ok.

Men et firma som det er tilnærmet umulig å få kontakt med er vel uansett ikke så mye å satse på, hvertfall om man ikke er nødt.

Kan det være en løsning å kjøpe vindskjerm til en større båt som og så demontere denne og forkorte delene litt og bøye til så sette den sammen med nytt glass inni? Blir neppe like pent, men kan kanskje fungere som et alternativ til ingenting?

Vis hele sitatet  

Ertec er langt borte. Eg holder til i bergen.

tenkte faktisk på det, har sett på en billig bella 440tl. Lurer på om den vindskjermen hadde gått så og si rett på.

maks eg vil bruke på en vindskjerm er 4000kr kanskje. Hvis ikkje blir det litt hjemme mekking sjølv.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...