Kaptein CM Startet 26.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2023 Hey! Jeg bestod min båtførerprøve idag. Hvis jeg blir stoppet Må jeg vise et fysisk bevis eller holder det med at jeg viser beviset fra nettet? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 26.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2023 Kaptein CM skrev On 26.7.2023 at 15.28: Hey! Jeg bestod min båtførerprøve idag. Hvis jeg blir stoppet Må jeg vise et fysisk bevis eller holder det med at jeg viser beviset fra nettet? Vis hele sitatet Vis beviset fra nettet og si at du venter på det fysiske beviset Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 26.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2023 Rent juridisk tolker jeg (en hobbyjurist....) kravet i §20 i forskriften slik at det er krav om å kunne framvise skriftlig bevis der ikke SD har etablert digitalt alternativ. Men jeg nekter å tro at politiet ville gjort noe som helst hvis man legger fram "beviset fra nettet". Jeg ville ikke stusset et sekund med å føre båt hvis jeg hadde en slik digital dokumentasjon. Sitér dette innlegget Link to post
LI4000 Svart 26.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2023 Politiet har tilgang til båtførerregisteret som er registeret over alle som har bestått eksamen (utstedt båtførerbeviset), og kan søke der. Har du ikke det fysiske båtførerbeviset så kan du få tilsendt duplikat. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 27.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2023 Må kanskje alltid ha gyldig legitimasjon med oss også da? Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 27.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2023 Iflg denne artikkelen er det visstnok anledning til å ilegge gebyr hvis man ikke kan legge fram båtførerbeviset. Vet ikke om det blir praktisert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.