Jump to content

Erfaringer med Bavaria 37 Sport/HT og Bavaria 42 Sport/HT

TGN

Recommended Posts

Vi har nå en 1998 Gobbi 335 med to VP AD41P motorer som vi oppgraderte til i fjor fra en 1987 Scand Nordic vi hadde hatt i sånn 13 år. Men vi føler allerede nå Gobbi’n blir litt liten med 4 voksne mennesker og to katter (noe som er litt rart for meg å si når vi hadde en Nordic så lenge haha, men så var jeg rundt 11 år når vi skaffet den). Vi driver nå da å ser på Bavaria 37 HT og Bavaria 42 HT hvor eneste relevante motorer for oss er VP D4 og VP D6. Hva er erfaringen folk har med Bavaria 37 Sport/HT og 42 Sport/HT? Er det andre ting det kanskje hadde vært nyttig å vite om disse båtene? 

Så har jeg lagt merke til at 42 normalt sett har IPS-400 eller IPS-500 (selv om jeg har sett noen med DPI drev med D6 på YouTube?) og 37 har hekkaggregat/DPI drev. Er det store forskjeller på service kostnader på IPS drev fra DPI drev?

IMG_5104.jpeg

IMG_5154.jpeg

Vi har haft vores  Bavaria 37 HT årgang 2008 i 1,5 sæson nu, og er meget tilfredse med båden. Der er masser af stuveplads og godt med loftshøjde. Den elektriske grill i cockpittet er byttet ud med Induktionskomfur fra Ikea, den passede perfekt i hullet. 

Motorerne (2xD4-300) har indtil nu gået perfekt, de giver båden en topfart på 32 knob, og behagelig cruisefart er 22-26 knob. Motorrummet er stort og rummeligt med god plads til serviceopgaver. 

Af forbedringer kunne vi dog godt bruge en forlænget badeplatform (til gummibåden), og solfilm på vinduerne omkring cockpittet. ?

Men alt i alt en skøn båd. 

IMG_1663.jpeg

IMG_1662.jpeg

On 7/30/2023 at 5:35 PM, Clasg said:

Vi har haft vores  Bavaria 37 HT årgang 2008 i 1,5 sæson nu, og er meget tilfredse med båden. Der er masser af stuveplads og godt med loftshøjde. Den elektriske grill i cockpittet er byttet ud med Induktionskomfur fra Ikea, den passede perfekt i hullet. 

Motorerne (2xD4-300) har indtil nu gået perfekt, de giver båden en topfart på 32 knob, og behagelig cruisefart er 22-26 knob. Motorrummet er stort og rummeligt med god plads til serviceopgaver. 

Af forbedringer kunne vi dog godt bruge en forlænget badeplatform (til gummibåden), og solfilm på vinduerne omkring cockpittet. ?

Men alt i alt en skøn båd. 

IMG_1663.jpeg

IMG_1662.jpeg

Får du brukt induksjonskomfyr når du ikke er koblet til landstrøm? bruker ikke den veldig mye strøm?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Vi bruger kun induktionskomfuret med landstrøm. Men der er også 4 kW generator ombord, så det er muligt at bruge komfuret, når vi ligge for anker.

Jeg mener at den trækker 8-9 A når den ene plade bruges (Booster). 

Det er admiralinden, der styrer denne “gadget”, og hun har kun brugt det ene blus indtil nu. Hun bruger mest  Acti- fryeren ??

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...