TGN Startet 27.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2023 Vi har nå en 1998 Gobbi 335 med to VP AD41P motorer som vi oppgraderte til i fjor fra en 1987 Scand Nordic vi hadde hatt i sånn 13 år. Men vi føler allerede nå Gobbi’n blir litt liten med 4 voksne mennesker og to katter (noe som er litt rart for meg å si når vi hadde en Nordic så lenge haha, men så var jeg rundt 11 år når vi skaffet den). Vi driver nå da å ser på Bavaria 37 HT og Bavaria 42 HT hvor eneste relevante motorer for oss er VP D4 og VP D6. Hva er erfaringen folk har med Bavaria 37 Sport/HT og 42 Sport/HT? Er det andre ting det kanskje hadde vært nyttig å vite om disse båtene? Så har jeg lagt merke til at 42 normalt sett har IPS-400 eller IPS-500 (selv om jeg har sett noen med DPI drev med D6 på YouTube?) og 37 har hekkaggregat/DPI drev. Er det store forskjeller på service kostnader på IPS drev fra DPI drev? Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 28.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2023 Det er en gruppe på facebook som heter "Bavaria 42 Sport / HT owners group". Verdt å prøve for spesifikke spørsmål. Det ble ikke solgt mer enn 8 stk 42 Sport i Norge iflg Bavaria, men noen er sikkert importert senere. Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart 30.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2023 Vi har haft vores Bavaria 37 HT årgang 2008 i 1,5 sæson nu, og er meget tilfredse med båden. Der er masser af stuveplads og godt med loftshøjde. Den elektriske grill i cockpittet er byttet ud med Induktionskomfur fra Ikea, den passede perfekt i hullet. Motorerne (2xD4-300) har indtil nu gået perfekt, de giver båden en topfart på 32 knob, og behagelig cruisefart er 22-26 knob. Motorrummet er stort og rummeligt med god plads til serviceopgaver. Af forbedringer kunne vi dog godt bruge en forlænget badeplatform (til gummibåden), og solfilm på vinduerne omkring cockpittet. ? Men alt i alt en skøn båd. Sitér dette innlegget Link to post
TGN Svart 31.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2023 Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 1.August.2023 Link til dette innlegget Svart 1.August.2023 On 7/30/2023 at 5:35 PM, Clasg said: Vi har haft vores Bavaria 37 HT årgang 2008 i 1,5 sæson nu, og er meget tilfredse med båden. Der er masser af stuveplads og godt med loftshøjde. Den elektriske grill i cockpittet er byttet ud med Induktionskomfur fra Ikea, den passede perfekt i hullet. Motorerne (2xD4-300) har indtil nu gået perfekt, de giver båden en topfart på 32 knob, og behagelig cruisefart er 22-26 knob. Motorrummet er stort og rummeligt med god plads til serviceopgaver. Af forbedringer kunne vi dog godt bruge en forlænget badeplatform (til gummibåden), og solfilm på vinduerne omkring cockpittet. ? Men alt i alt en skøn båd. Får du brukt induksjonskomfyr når du ikke er koblet til landstrøm? bruker ikke den veldig mye strøm? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Clasg Svart 3.August.2023 Link til dette innlegget Svart 3.August.2023 Vi bruger kun induktionskomfuret med landstrøm. Men der er også 4 kW generator ombord, så det er muligt at bruge komfuret, når vi ligge for anker. Jeg mener at den trækker 8-9 A når den ene plade bruges (Booster). Det er admiralinden, der styrer denne “gadget”, og hun har kun brugt det ene blus indtil nu. Hun bruger mest Acti- fryeren ?? Sitér dette innlegget Link to post
ohio Svart 3.August.2023 Link til dette innlegget Svart 3.August.2023 Skal Bavaria 37/42 være brukandes så må det være lang plattform ellers er den ubrukelig etter min mening med hensyn til ombordstigning , ilandstigning Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 3.August.2023 Link til dette innlegget Svart 3.August.2023 -morten- skrev On 1.8.2023 at 7.26: Får du brukt induksjonskomfyr når du ikke er koblet til landstrøm? bruker ikke den veldig mye strøm? Byttet fra keramisk til induksjonstopp, den gamle hadde max 3500watt, den nye 3650watt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.