Ironside Startet 28.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2023 Har en mercruiser 4.3 mpi ferskvannskjølt som kommer opp i rundt 100 grader. Problemet viste seg første gang på st. Hans hvor jeg ikke så hvor varm motoren var og når jeg skulle til å gå opp i plan og motoren sluttet å gi effekt. Etter dette har jeg byttet thermostat og impeller for så å starte den igjen idag med samme resultat. Manifolder, varmeveksler og slanger er det god temperatur på, men vannpumpen er meget varm. Startet så motoren med lokket til varmeveksler oppe og så at den presset vannet ut. Mistenker at det kan være en luftlomme et sted og har lest om andre tidligere som har hatt motoren på bil og at de har latt den gå opp til hele 105 grader før den synker til arbeidstemperatur. All hjelp mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Ironside Svart 29.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2023 Må også legge til at under thermostaten i pumpehuset var det en del rust så jeg er litt redd det er en del av problemet Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 30.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2023 Sjekk manifolder og raisere. Har hatt samme problem Og mine var tette/rustet opp Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.