Jump to content

Baystar, tung på styringen

Edh1

Recommended Posts

Fant du ut noe mer her?. Har egentlig noe av det samme. Byttet til ny motor (Yamaha F60), og etter monteringen av styringen over på denne motoren (hos forhandler), så ble rattet mye tyngre, spesiellt når styringen står må midten, eller "rett frem". Vris ratte utover mot venstre eller høyre går styringen glatt, men rundt midten er den veldig treg. Får få forhandler til å sjekke dette.

LM 605 skrev for 1 time siden:

Byttet til ny motor (Yamaha F60), og etter monteringen av styringen over på denne motoren (hos forhandler), så ble rattet mye tyngre, spesiellt når styringen står må midten, eller "rett frem". Vris ratte utover mot venstre eller høyre går styringen glatt, men rundt midten er den veldig treg.

Ble det etter en større motor og mer fart? 

Så høres det ut som for svak styring?

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Stemplene i rattpumpa kan være treige/henge det samme med returventilene.

Hadde problemer med dette på min baystar/seastar. Åpnet, demonterte, rengjorde og monterte igjen. Ble en annen verden. Seastar/baystar styring for opp til 150hk.

Har opplevd det samme på en helt lik styring.

Mulig den orginale olja kunne vært bedre. Evt bør byttes av og til   

eapett skrev 17 minutter siden:

Stemplene i rattpumpa kan være treige/henge det samme med returventilene.

Hadde problemer med dette på min baystar/seastar. Åpnet, demonterte, rengjorde og monterte igjen. Ble en annen verden. Seastar/baystar styring for opp til 150hk.

Har opplevd det samme på en helt lik styring.

Mulig den orginale olja kunne vært bedre. Evt bør byttes av og til   

Styringen er bare seks år (ca 150 timer), og har fungert utmerket på min tidligere Honda motor. Så jeg ville jo tro at det må ha noe i forb. med montasjen av den nye motoren ...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...