Jump to content

Hvordan reparere hull/skade glassfiber akter Beneteau 650 Cabrio Flyer

Kristoffer S

Recommended Posts

Hei! 

Oppdaget er hull i glassfiberen akter på vår Beneteau 650 Cabrio Flyer.

Hullet er ca 1,5 cm men ser at det også er sprukket opp litt rundt hullet.

Noen som har forslag til hvordan reparere dette selv, eller bør det overlates til profesjonelle?BA37421C-FCFE-4172-A1C0-6B38D5A82529.jpeg.94b07d88b7852b277e5f54d0213d1de6.jpeg

771607EC-14D8-4D67-AD5D-B4FC698405E3.jpeg

På en såpass ny og kostbar båt, så ville jeg nok satt jobben til proffer. Hvis du prøver selv og det ikke blir bra, så må du alikavel til proffer for å fikse det, men da har du også gjort skaden ennå større så det blir dyrere enn hvis du hadde kontakta de med engang 

Det der får du fiksa for 2-3-4-5000kr, gelcoat koster penger, 10 forskjellige slipepapir koster penger, slipemaskin koster penger, poleringsmaskin koster penger, rubbing koster penger. Hvis du skal ha alt verktøyet og utstyret som trengs for og få det der strøkent og usyneligt, så koster det fort mer enn og bare sende det avgårde med engang 

Hvis du alt har det som trengs: slip vekk all gelcoat i luftbobla, så fyller du opp med gelcoat sparkel i det som mest sannsyneligt er 9016, så pensler du over ett lag med topcoat, så begynner slipejobben, 120, 240, 320, 400, 600, 800 tørr sliping, så 1000 og 2000 våtsliping, så er det bare og begynne å rubbe opp skaden, så gni på litt voks 

Grand Banks jr skrev 12 minutter siden:

Hvis du bor i nærheten av Kragerø så spør Eika om pris. Hadde i alle fall jeg gjort.

Hahahaha :p takk for tillitten 

Men litt inside information, plutselig jobber jeg på ett plastverksted i nærheten av deg, ser det ut som :p 

Tusen takk for gode tilbakemeldinger?

Er dette noe som må/bør utbedres asap for å forhindre større skade da det er en sprekke rundt skaden, eller kan jeg vente med å levere den inn til høsten for å få fikset det?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...