mortentr Startet 3.August.2023 Del på Facebook Startet 3.August.2023 Tankgiver har hengt seg opp, så må ha denne ut for rens/bytte. Dette er typen som er skrudd direkte i en tank av aluminium. Forsøkte med en middels rørtang, men sitter som bare det. Noen gode erfaringer/tips, eller er det bare større tang og mer kraft som gjelder? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.August.2023 Del på Facebook Svart 3.August.2023 Er det en slik Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
mortentr Svart 3.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2023 Har bare sett toppen, men ja. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.August.2023 Del på Facebook Svart 3.August.2023 I følge reklamen "" Enkel å rengjøre da det beskyttende røret kan demonteres uten bruk av verktøy."" O- ring, mulig mer kraft. Lik på toppe, begge skal ha 1 1/4 " rørgj. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fantino Svart 3.August.2023 Del på Facebook Svart 3.August.2023 På min båt har de sløyfet monteringsflensen og limt den, så den er lite servicevennlig og pensjonert. Samme problem kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
mortentr Svart 3.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2023 Godt mulig det ja. Ingen synlig flens, men antok at de kanskje hadde gjenget opp tanken direkte. Tanken er forøvrig produsert av Thomic i Arendal. Tar kontakt for å høre om de har noen idé. Forsøkte større tang i dag, men klarer ikke å rikke den på noen som helst måte. Planen var egentlig å få denne ut og erstatte med Gobius C. Nøyaktig måling med én sensor, men krever hull på tanker av metall. Finnes adapter for gjengene til Wema-giverne. Det er begrenset med plasser for å lage et ekstra hull, så er redd for at Gobius vil kunne gi feilmåling dersom den blir stående for tett inntil den gamle giveren. Siste utvei blir da den gamle Gobius-varianten, montert på siden av tank. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 3.August.2023 Del på Facebook Svart 3.August.2023 Jeg hadde en som satt så mye at firkanten begynte å gi seg, men jeg kjøpte en stor rørtang og klemte godt til rundt «rundingen». Da slapp den. Tok i ganske hardt. Frisket opp gjengene etterpå og brukte godt med syrefri vaselin i gjengene når jeg monterte my giver. Den var av plast (VDO), og var oppe flere ganger uten problem senere. Sitér dette innlegget Link to post
mortentr Svart 3.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2023 Firkanten er most for lenge siden :) Prøver nå å få tak i selve flensen på giveren med litt diverse tenger, men har ikke løsnet hittil. Inpeksjonsluken er selvfølgelig også plassert slik at det er vanskelig å få nok kraft langt ute på tangen. Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 4.August.2023 Del på Facebook Svart 4.August.2023 Prøvd med varme? Det kan være Loctite på gjengene. Sitér dette innlegget Link to post
mortentr Svart 4.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2023 Det blir nok neste steg. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.August.2023 Del på Facebook Svart 4.August.2023 mortentr skrev for 10 timer siden: Firkanten er most for lenge siden beklager at jeg ikke skrev hold deg unna firkanten, trodde du hadde full kontroll siden du skrev rørtang. Er rundingen helt nede på tanktoppen kan den være limt er nok lurt å kontakte Thomic i Arendal. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
mortentr Svart 4.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2023 Snakket med Thomic nå. De bekrefter at de er skrudd, men at han ikke var overrasket over at den satt voldsomt fast. De hadde også laget spesialverktøy (en slags pipe) som kunne tres over hele giveren (både flens og firkant), som jeg kunne låne fra en dag til en annen. Så spørs det om den eventuelt fortsatt passer.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Pertorp Svart 15.Juni Del på Facebook Svart 15.Juni Hei @mortentr, fikk du løsnet giveren? Hva ble i så fall løsningen? Jeg sliter med akkurat samme problem. Wema septikgiver i Thomic tank som ikke vil ut. Har prøvd med stor rørtang, varme og penetrerende olje. Oljen har jeg egentlig lite tro på hvis det sitter pakning eller o-ring under flensen… Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.