Jump to content

Håndsåpe til besvær.

Swingswong

Recommended Posts

Med kalesjebåt blir det relativt varmt i cockpit når solen står på. Håndsåpen begynner da å tyte ut av flasken. Har forsøkt flere, men det samme skjer. Når de står i cabinen er det ikke noe problem. Begynner å bli lei av å tørke opp såpe som tyter ut. Har noen erfaring med flytende såpe som ikke tyter ut når det blir varmt?

Swingswong skrev 5 minutter siden:

Kan hende jeg har vært uheldig med de jeg har kjøpt. 

Opplevd det samme med sånne pumpe-flasker. Når de blir oppvarmet utvider luften i flasken seg og presser såpe ut av ååningen på pumpen.

Trikset med knappenål-hull er nok det som virker best. Men da kan flasken lekke om den velter.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Hvis du løsner lokket litt og klemmer flasken så luftmengden over blir mye mindre, vil ikke oppvarming av luften over såpen skape uheldig overtrykk før beholderen får sin opprinnelige fasong ved oppvarmet luft. Stram igjen lokket før du slipper opp klemmingen. 

Pedaltom skrev for 4 timer siden:

Hvis du løsner lokket litt og klemmer flasken så luftmengden over blir mye mindre, vil ikke oppvarming av luften over såpen skape uheldig overtrykk før beholderen får sin opprinnelige fasong ved oppvarmet luft. Stram igjen lokket før du slipper opp klemmingen. 

Det har jeg forsøkt, men har ikke fungert på de beholderne jeg har testet

Merkelig, jeg har aldri opplevd noe slikt, og vi har tidvis mye variasjon på temperaturen ombord (med dieselvarmer om vinteren i Norge varierer det ofte mellom 0C på morgenkvisten og 21C når fruen forlanger komforttemperatur, vi har regelmessig 30C+ ombord når sola tar tak mot "lave" temperaturer natterstid, opptil 38C nå som vi er i syden sommerstid).  Vi har slike beholdere med flytende såpe på to bad og i pantry.  Vi har ingen favorittmerke (og har handlet dette i mange forskjellige land), så vi har hatt svært mange ulike såper og flaskedesign.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...