Tom Erik Pederse Startet 8.August.2023 Link til dette innlegget Startet 8.August.2023 Hei. Jeg må bytte hjullager på min Tysse båthenger ( boggi ). Gikk helt fint å bytte på fremre hjul, men bakre var værre. Får ikke trommel langt nok inn for å hefte sentermutter. Dette endte i at lagret gikk i stykker når jeg tok trommel av igjen. Foran banket jeg lett på trommel, så fikk mutter tak. Det er dobbellager på denne. Noen som har tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 8.August.2023 Link til dette innlegget Svart 8.August.2023 Tom Erik Pederse skrev On 8.8.2023 at 17.45: Får ikke trommel langt nok inn for å hefte sentermutter. Vis hele sitatet Så du har satt nye lagre inn i trommelen, men får ikke presset trommel langt nok inn til at sentermutter får tak? Da kan det vel tyde på at det er litt trangt på selve akslingen/ spindel? Hvordan ser den ut? Er den helt ren, eller er det noe rust på den? Jeg har selv brukt litt smergelpapir for å pusse den ren slik at lagerets indre ring gled greit på. Bør ikke presses hardt på, for det kan gjøre at lager får for mye sidepress. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Tom Erik Pederse Svart 9.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2023 Fikk ordnet dette. Måtte bare en større hammer til? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.