Jump to content

Er det normalt med ladespenning 0,1V over det laderen er satt opp med?

Frivakt

Recommended Posts

Lars H. skrev for 2 timer siden:

har du kontrollmålt spenningene med et høykvalitetsvoltmeter?

Nei, men jeg har brutt nettverkskoblingen mellom lader og shunt slik at de måler uavhengig. Epever solcelleregulator (panel frakoblet) viser samme batterispenning. 

Men spenningen rettet seg når jeg satte laderen tilbake til standardinnstilling. Jeg hadde den på brukerdefinert, men hadde kun endret en paramerer: satt ned float fra 13,8 til 13,6. Men laderen burde vel fulgt oppsatte spenningsnivåer uansett?

JRK skrev for 2 timer siden:

Forklaringen kan være at oppgitte verdier er ved en gitt temperatur. F.eks 20 grader.. Om temperaturen synker vil da ladespenningen øke for å gi samme effekt som ved 20 grader

Det gir mening, men jeg er litt usikker på om det er tilfelle her siden spenningen gikk tilbake til definerte verdier etter at jeg satte laderen tilbake til default. Temperaturkompensering burde da være den samme i brukerdefinert modus når ikke denne parameteren er endret?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...