Sandtorv Startet 9.August.2023 Link til dette innlegget Startet 9.August.2023 Hei. Skal levere inn kalesjen min for å bytte ett par ruter. Er det en fordel å vente med vask/impregnering til jeg får den tilbake fra rep, slik at den kan monteres våt/fuktig? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.August.2023 Link til dette innlegget Svart 9.August.2023 Nei, Lever den til vask før du bytter ruter. Be om tråd som ikke råtner når du får inn nye vinduer. Det vil ikke være behov for fuktig kalesje hvis det er den gamle du bruker! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Olevine Svart 9.August.2023 Link til dette innlegget Svart 9.August.2023 Jeg leverte min for noen få år siden for å bytte vinduer, og fikk beskjed om at de helst ville ha en ren kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
Sandtorv Svart 9.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2023 Den er grei! Er det Ship-shape jordslagfjerner som er tingen mot jordslag? Noen som har en grei framgangsmåte på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.August.2023 Link til dette innlegget Svart 9.August.2023 Sandtorv skrev for 3 timer siden: Den er grei! Er det Ship-shape jordslagfjerner som er tingen mot jordslag? Noen som har en grei framgangsmåte på dette? Vask med Biotex på 30 grader. Jordslagfjerner vil slite på stoffet og det tar knekken på tråden i sømmene. Skyll godt med vann. Disse rådene kommer fra Kalesjemaker RS Andersen i Fredrikstad (som da ikke er meg!?) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lazyjack Svart 9.August.2023 Link til dette innlegget Svart 9.August.2023 Jeg brukte jordslagfjerner fra Jotun. Den inneholder tydeligvis klor så min gråhvite kalesje ble rosa. Heldigvis var det innsiden jeg behandlet så rosafargen ble mest fremtredende der. Men jordslaget forsvant ? Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 10.August.2023 Link til dette innlegget Svart 10.August.2023 Som fersking for mange år siden kloret jeg kalesjen. Det tok knekken på jordslag, skitt og lort... og sømmene :( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.