AskeladdenC65 Startet 11.August.2023 Link til dette innlegget Startet 11.August.2023 Skal utføre servicen selv i høst. Ønsker å bestille deler på nettet, norsk nettside ønskes. Link til rett produkt/sett ønskes. Suzuki DF300 APX. 2019 mod. Impeller, plugger, anoder, oljefilter osv.... Har googlet endel selv altså🤔takker 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 11.August.2023 Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 Boatparts.no har vel sikkert det meste! Tror ikke de har sett til din motor i nettbutikken, men mulig de kan sette sammen en liste til deg om du kontakter de! De gjorde de til min 2015 200 df for noen år siden hvertfall! Viktigste er anodene i blokka, så de må du hvertfall ikke glemme ;) Ellers, kan du finne komplett liste/tegning over motoren den her: https://www.brownspoint.com/store/pc/suzuki/df300/2019AP.asp Så kan du eventuelt google delenr på delene du trenger, som du nevnte, og finne leverandører i Norge :) Sitér dette innlegget Link to post
HTM Svart 11.August.2023 Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 Kan dette være det du ser etter? https://www.watski.no/suzuki-servicesett-df250a300a250s-2011-og-frem-11vpz Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 11.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 Kan kontakte Boatparts og høre ja👍 Watski har ikke på lager og ubekreftet på innkomst... Skiftet alle anodene ifjor, og skal selvfølgelig sjekke/skifte iår også. 6 stk på blokka, en på gearhus og en på stammen. Og på/ved tilten. Motoren har gått 120 timer nå, er det virkelig nødvendig med impellerskifte? Viss man ikke tenker på 5 års intervallet liksom. Noen andre som vet om noen som leverer komplett kit? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.August.2023 Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 Impellerskift etter 120 timer kan vel ikke være nødvendig. På min Yamaha er det vel 300 timer. Mener på en tidligere Mercury jeg hadde var det 400 timer. Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 11.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 Ifølge serviceskjema/hefte, står det impellerskifte etter 200 timer eller 24 mnd. Er nå gått 4 år uten skifte. Tviler på at det er nødvendig, men serviceskjema sier det er det..... Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 13.August.2023 Link til dette innlegget Svart 13.August.2023 Du tar ikke service på inmpelleren dor st selve vannhullet er ødelagt, men fordi aksklingen kan «sette» seg og at du ds må smøre opp jevnlig. Når det først er ute så er det også en billig forsikring og dra av impeller:) Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 14.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2023 Ble så jeg handlet hos Nauti på nettet, og impeller hos en Suzuki forhandler i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.September.2023 Link til dette innlegget Svart 15.September.2023 15 hours ago, AskeladdenC65 said: Ble så jeg handlet hos Nauti på nettet, og impeller hos en Suzuki forhandler i nærheten. Kjekt å vite! har kjøpt båt med DF300APX. men var storservice i juli og båten har ikke blitt brukt, så trenger jo ikke gjøre så mye før neste år. Er det leanburnsystemet som gjør at pluggene må skiftes ofte? på forrige motor Merc/Yamaha tror jeg ikke jeg skifta plugger mer enn et par ganger. mekaniker sa det var helt unødvendig! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.