enter4u Startet 12.August.2023 Link til dette innlegget Startet 12.August.2023 I går kveld skjedde det. Da jeg skulle ankre opp ved en fin plass så røyk girwiren til styrbord drev. Da den står i gir så måtte jeg stoppe motor. Null problem ved fortøyning siden jeg har 2 motorer, men begynte og tenke på hvordan det er å bytte den waieren. Skjønner at båten må på land for det, men er det jobb for en som er middels handy, eller må mekaniker til? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 12.August.2023 Link til dette innlegget Svart 12.August.2023 Jeg byttet min på vannet, gikk greit det. Jeg rygget inn i båsen og byttet fra badeplattform/brygge, ellers er Strand et godt alternativ så er det også sjans for å finne det igjen om du mister noe. Helt grei jobb, litt knotete å få girwire gjennom transom og låst på plass, ellers helt kurrant. Lurt å ha trekkesnor som du drar inn sammen med wire når den gamle trekkes ut, for lettere å trekke inn den nye igjen. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 12.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2023 Takker for svar? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 12.August.2023 Link til dette innlegget Svart 12.August.2023 Vi gjorde jobben med dette på slipp. Brukte trekkewire. Gikk helt greit det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.