Jump to content

Yamaha 2 takter 25hk fusker, noen tips til hvor jeg starter?

Sjøbliss

Recommended Posts

Jeg har tenkt å skifte tennplugger. Motoren er gammel men ny for oss i år så jeg har ikke historikk på service og vedlikehold. Har gått klokkerent frem til den begynte å fuske i går. Rense forgasseren er steg 2. 

Se videoen her. Den ruses litt opp i fri og da fusker den. Så fort jeg drar på litt så starter det. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

tenningsrelatert.  Sjekk i tillegg plugghetter / ledninger.  Kan nok også være coil

Har vært borti lignende, men husker ikke eksakt hva det var da

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

mener å huske plugghettene er skrudd på kablene, så de kan jo da skrus av , inspiseres for tæring + kappes 1 cm for å komme inn på friskt materiale før de skrus på igjen 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Prøvde nå å starte den igjen og ruste den opp til den fusker. Prøvde å presse på tennhettene for å se om jeg kunne få bedre kontakt for å se om jeg kunne finne ut hvilken som hadde dårlig kobling. Det var ingen effekt. Klarte ikke avdekke dårlig kobling i noen av kablene. 

Tok så av ene tennhetta og startet den. Samme symptomer, så byttet jeg om, av med den andre og på med den første. Igjen startet den fint og samme symptom. 

Hva betyr det? Jeg er litt overrasket må jeg si.... 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

feilsøking på slikt med kryssbytte av pluggledninger osv kan til tider være veldig forvirrende er min erfaring

Sjekk dokumentarkivet - med litt flaks så finner du din motor i en av manualene her:

https://baatplassen.no/i/forum/51-motorer/page/3/

Hei, dette er kjent problem hvis det blir litt lite olje på Autolube tanken som Lars sier. Rota lenge med dette selv for den trenger høyre nivå en hva jeg trodde, hvis ikke går den i nød-modus og fusker ved litt gasspådrag. Snakker av erfaring, åpna forgasseren sikkert 5 ganger før jag skjønte hva som var galt:)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...