Jump to content

Designer/håndtverker i Hordaland som kan lage targabøyle akter på Beneteau Oasis 45?

L4R53N

Recommended Posts

Jeg har en Beneteau Oasis 45 seilbåt og er i ferd med å se på muligheten for å få designet og installert en solcellepanel holder med daviter. Jeg er klar over at dette kanskje ikke er så vanlig i Norge, men med så mange dyktige håndtverkere og designere i landet vårt, håper jeg at det er noen som har erfaring med denne typen arbeid eller vet om noen som har.

Er det noen her som kan anbefale en designer eller håndtverker med godt rykte på seg for denne type jobb? Eller kjenner til noen som har fått gjort noe lignende og kan gi meg noen tips eller peke meg i riktig retning?

Jeg verdsetter virkelig all hjelp og innspill jeg kan få. Takk på forhånd for alle svar og forslag!

Kommentar fra moderator:  Tittel endret, var "Søker designer/håndtverker for solcellepanel holder med daviter til Beneteau Oasis 45"

Fantino skrev for 10 timer siden:

Det står jo Askøy i signaturen.. Ville trodd at det var en del lokale bedrifter der som kanskje kunne ta på seg et slikt oppdrag? Eller er absolutt alt solgt ut/outsourcet nå til dags?

Takk for ditt innspill! Du har helt rett, jeg bor på Askøy. Men grunnen til at jeg spurte her er fordi jeg ikke selv har kjennskap til dyktige designere eller håndtverkere lokalt som spesialiserer seg på slike prosjekter. Derfor håpet jeg på å få noen anbefalinger fra dette forumet, da det er mange erfarne båteiere og entusiaster her som kanskje har gått gjennom lignende prosesser. Hvis du eller noen andre kjenner til lokale aktører som kan hjelpe, ville jeg satt stor pris på tips!

L4R53N skrev 5 minutter siden:

Takk for ditt innspill! Du har helt rett, jeg bor på Askøy. Men grunnen til at jeg spurte her er fordi jeg ikke selv har kjennskap til dyktige designere eller håndtverkere lokalt som spesialiserer seg på slike prosjekter. Derfor håpet jeg på å få noen anbefalinger fra dette forumet, da det er mange erfarne båteiere og entusiaster her som kanskje har gått gjennom lignende prosesser. Hvis du eller noen andre kjenner til lokale aktører som kan hjelpe, ville jeg satt stor pris på tips!

Jeg holder til lenger sør så min erfaring med Askøy begrenser seg dessverre til et heller fuktig besøk på ‘lost weekend’ i Kollevågen i 2008 😂. Magisk festival forresten, synd den gikk inn i tiden.

Jeg tenkte at designet/ideen vel kan plukkes fra hvor som helst og så realiseres/tilpasses hos noen som produserer rekker osv i syrefast. Kommer på bruker @offpist her inne som jeg husker hadde 2 x 305W paneler på bøyle bak men det er sikkert mange andre også. 

Fantino skrev 19 minutter siden:

Jeg holder til lenger sør så min erfaring med Askøy begrenser seg dessverre til et heller fuktig besøk på ‘lost weekend’ i Kollevågen i 2008 😂. Magisk festival forresten, synd den gikk inn i tiden.

Haha, husker godt 'lost weekend' i 2008! 😂 Det var en uforglemmelig opplevelse.

Du har et godt poeng med at designet kan komme fra hvor som helst og så tilpasses lokalt. Jeg vil definitivt sjekke ut @offpist og se om jeg kan få noen ideer eller innspill fra ham. Hvis det er andre som har erfaring med solcellepanel-installering på seilbåter eller kjenner til dyktige aktører, håper jeg å høre fra dem også.

Takk igjen for ditt bidrag!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...