Jump to content

Er Exide EM1000 AGM ett fullverdig alternativ til Optima Redtop?

Bergen

Recommended Posts

Tenker å bytte ut startbatteriet som preventivt vedlikehold. Motor er svært lettstartet, og vedlikeholdslader er alltid tilkoplet i havn, så jeg er defor redd for at jeg egentlig ikke vet tilstanden på batteriet, i fall jeg virkelig skulle få behov for å kjøre startmotor lenge, og med 8 år på baken er det uansett ikke feil å bytte.

Jeg har egentlig bestemt meg for å fleske til med Optima Redtop, selv om det koster noen kroner, men vet ikke hvem som kan ha dette på lager i Bergen (og akkurat bly kjøper jeg ikke på internett). Men ser at Maritim i Bergen har på lager Exide EM1000 AGM, som har veldig like spesifikasjoner som Redtop. Det koster og en tuselapp mindre, men det er ikke avgjørende her.

Er Exide et likeverdig alternativ, eller er det kun en lookalike?  

Fant noe erfaringer her, men det var en tråd uetn mye respons. Så kanskje noen har mer erfaring å dele nå? 

Dårlig respons her, men da kan jeg selv svare på ett av spørsmålene, altså hvem som har Optima Red top på lager i Bergen? Det har Bergen Batteri Service, og til en pris som var mye bedre (2740) enn hva Maritim tilbyr, i fall de hadde hatt det på lager.

Hei.

Det er mogeleg å få rabatt hjå Bergen B. S.

Dersom eg hugsar rett betalte eg 2200 eller 2400 for eit Optima Red Top. Dette var rett etter påsken i år.

Eg har inntrykk av at dei har prisa seg litt høgt for å kunne gje rabatter. 

Eg har gode erfaringar med Optima. I seglbåten har eg eit Red Top som er minst ti år gamalt. Det funkar framleis som det skal. 

Kopla til to lettstarta Yanmar 18-hestarar.

Eg hadde eit Optima Blu Top i ein skjergarssjeep. Det tok kvelden etter ti år.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...