Beta Startet 13.August.2023 Del på Facebook Startet 13.August.2023 Seiler på tur Kommentar fra moderator: Opprinnelig tittel "Loggbok" var ikke iht reglene. Moderator gjetter på at den nye er beskrivende... Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 13.August.2023 Del på Facebook Svart 13.August.2023 Litt tynn emnetittel kanskje 🤔 Godt at resten av teksten er så godt forklarende 👍 Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Jannmar Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Beta skrev On 13.8.2023 at 14.24: Seiler på tur God tur Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 27 minutes ago, Jannmar said: God tur Kansje han skriver i loggboka etter endt seilas da!? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Blouberg Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Apropos loggbok, fører folket logg på båtbruken? Jeg har en enkel XL variant der tid, avstand, litt kommentarer og fylling av drivstoff føres. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
LI4000 Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Blouberg skrev for 2 timer siden: Apropos loggbok, fører folket logg på båtbruken? Jeg har en enkel XL variant der tid, avstand, litt kommentarer og fylling av drivstoff føres. Samme her, dvs, litt mer avansert excel (les webside) der jeg noterer ned tid, avstand, timer, kommentarer, drivstoffylling (med pris, liter osv), når jeg tar div servicer, innkjøp (hva, pris, hvor, osv), i tillegg tegner systemet inn reisen via AIS. Litt "artig" å se drivstoffprisene (literprisen) over år. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 LI4000 skrev 24 minutter siden: i tillegg tegner systemet inn reisen via AIS. Litt "artig" å se drivstoffprisene (literprisen) over år. Enig i det. Jeg har rutene vi går fra Smartboat, den logger tid og rute, har spurt de om å kunne eksportere til GPX for å lage heatmaps osv, men de har fortsatt ikke kommet med noe eksport funksjon. Mulig jeg heller skal bruke AIS data som deg. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Blouberg Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 LI4000 skrev 29 minutter siden: Samme her, dvs, litt mer avansert excel (les webside) Er dette en kommersiell tjeneste eller noe du har satt opp selv? Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Okkaby Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Blouberg skrev 6 minutter siden: Enig i det. Jeg har rutene vi går fra Smartboat, den logger tid og rute, har spurt de om å kunne eksportere til GPX for å lage heatmaps osv, men de har fortsatt ikke kommet med noe eksport funksjon. Mulig jeg heller skal bruke AIS data som deg. Bare husk de sletter loggen etter 3 måneder. Har sjøl Smartboat ombord, å ser ting blir borte etter 3 måneder. Litt håpløst egentlig, men har sikkert med økonomi å server plass å gjøre kanskje. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Blouberg Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Okkaby skrev 5 minutter siden: Bare husk de sletter loggen etter 3 måneder. Har sjøl Smartboat ombord, å ser ting blir borte etter 3 måneder. Ja, derfor ville en export funksjon være bra, men de virker ikke veldig "framme i skoa" på utvikling. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Okkaby Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Blouberg skrev 40 minutter siden: Ja, derfor ville en export funksjon være bra, men de virker ikke veldig "framme i skoa" på utvikling. Nei virker som det har stoppet helt oppp hos de. Tidligere, så var de jo på med reklame hele tiden, å lovde nye funksjoner. Men nå virker det som det har stoppet helt opp. Spørs om de ikke klare selge nok til å tjene penger på dette. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Amfea Svart 15.August.2023 Del på Facebook Svart 15.August.2023 Har et Exelskjema i DropBox. Dato, fra-til, Nm, overnattinger og kommentarer. I samme skjema har jeg et felt for fylling og service. Her er det dato, motortimer, fyllested/type arbeid, pris pr. liter, liter fylt, totalsum, og kommentarer. har en kopi i papir ombord, som brukes det daglige. Så fyller jeg inn i DropBox ved gjevne mellomrom. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Maika Svart 15.August.2023 Del på Facebook Svart 15.August.2023 Bellil skrev On 13.8.2023 at 14.30: Litt tynn emnetittel kanskje 🤔 Godt at resten av teksten er så godt forklarende 👍 Tittel "Loggbok", første post "Seiler på tur". Er ikke dette selvforklarende, da? Han bruker Baatplassen som loggbok (Moderator burde kanskje heller ha endret tittelen til "Betas Loggbok") Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.