Jump to content

Hvordan føre loggbok?

Beta

Recommended Posts

Blouberg skrev for 2 timer siden:

Apropos loggbok, fører folket logg på båtbruken?

Jeg har en enkel XL variant der tid, avstand, litt kommentarer og fylling av drivstoff føres.

Samme her, dvs, litt mer avansert excel (les webside) der jeg noterer ned tid, avstand, timer, kommentarer, drivstoffylling (med pris, liter osv), når jeg tar div servicer, innkjøp (hva, pris, hvor, osv), i tillegg tegner systemet inn reisen via AIS. Litt "artig" å se drivstoffprisene (literprisen) over år.

LI4000 skrev 24 minutter siden:

i tillegg tegner systemet inn reisen via AIS. Litt "artig" å se drivstoffprisene (literprisen) over år.

Enig i det. Jeg har rutene vi går fra Smartboat, den logger tid og rute, har spurt de om å kunne eksportere til GPX for å lage heatmaps osv, men de har fortsatt ikke kommet med noe eksport funksjon. Mulig jeg heller skal bruke AIS data som deg.

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Blouberg skrev 6 minutter siden:

Enig i det. Jeg har rutene vi går fra Smartboat, den logger tid og rute, har spurt de om å kunne eksportere til GPX for å lage heatmaps osv, men de har fortsatt ikke kommet med noe eksport funksjon. Mulig jeg heller skal bruke AIS data som deg.

Bare husk de sletter loggen etter 3 måneder. Har sjøl Smartboat ombord, å ser ting blir borte etter 3 måneder.

Litt håpløst egentlig, men har sikkert med økonomi å server plass å gjøre kanskje.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Okkaby skrev 5 minutter siden:

Bare husk de sletter loggen etter 3 måneder. Har sjøl Smartboat ombord, å ser ting blir borte etter 3 måneder.

Ja, derfor ville en export funksjon være bra, men de virker ikke veldig "framme i skoa" på utvikling.

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Blouberg skrev 40 minutter siden:

Ja, derfor ville en export funksjon være bra, men de virker ikke veldig "framme i skoa" på utvikling.

Nei virker som det har stoppet helt oppp hos de. Tidligere, så var de jo på med reklame hele tiden, å lovde nye funksjoner. Men nå virker det som det har stoppet helt opp. Spørs om de ikke klare selge nok til å tjene penger på dette. 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Har et Exelskjema i DropBox. Dato, fra-til, Nm, overnattinger og kommentarer. I samme skjema har jeg et felt for fylling og service. Her er det dato, motortimer, fyllested/type arbeid, pris pr. liter, liter fylt, totalsum, og kommentarer.

har en kopi i papir ombord, som brukes det daglige. Så fyller jeg inn i DropBox ved gjevne mellomrom.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...