GrindK Startet 19.August.2023 Del på Facebook Startet 19.August.2023 Da var den store dagen her, og eg er blitt båteier for første gang Turen går fra Bergen/Askøy og til Molde, og eg har fått med meg ein sjøvant co-pilot til å holde meg med selskap langs kyten. Planen er i hovedtrekk å komme så langt me kan oppover idag, uten å stresse for mykje, da det er viktig å ta innover seg landskapet som hverken eg eller co-pilot har opplevd fra sjøveien. Basert på værmeldinger så tenkte eg egentlig at det kan være greit å runde stadt i løppet av dagen, da både sjø og vind skal noke opp i morgen. Ruta er i utgangspunktet planlagt å følge en eg fekk av @Bjørn Løvjomås her på forumet, som går i relativt beskytta farvann heile veien oppover, men viser deg seg å være flatt hav, så blir det muligens noke strekker utasjærs og. Skal prøve å oppdatere med bilder undervegs Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Spennende , vi venter. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Lykke til, å håper været blir bra🌞🌞🌞 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 God tur! Det er ikke feil å poste bilder underveis Håper på godt vær, ingen trøbbel og mange gode minner Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Thomas_h Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Fikk tatt et bilde når de gikk. Sitér dette innlegget Link to post
GrindK Svart 19.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2023 Første tanking unnagjort i Litlebergen, og ein nervøs skipper setter kursen videre😎🛥️ Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Håper det har gått bra så lang, selv med litt nerver. 😃 God tur videre. Du får sette co-piloten på foto og forum-oppdateringer så blir publikum fornøyd.🤣 Sitér dette innlegget Link to post
GrindK Svart 19.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2023 Da krysser me utløpet av Sognefjorden, med Sula i baugen! Noke friskt her, men marsjer fint på 29 knop 😎 båten fungerer bra🛥️💪🏻 Sitér dette innlegget Link to post
GrindK Svart 19.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2023 Lunchpause i Askvoll😋 båt og besetning fortsatt like heile😇 Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Hvordan går det oppover? Blir det Stadt i dag? Har ikke gått denne ruten med småbåt før, så gleder meg til dokumentar. 🤣 Sitér dette innlegget Link to post
GrindK Svart 19.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2023 Går meget bra oppover! Nettopp tanket i måløy, som er siste fuelstopp for bensin før stadt. Super service av MH24 Marina som stilte med tekniker på under 5 minutter når pumpa ikke fungerte 😇 nå åpnes colaen, og me forbreder oss på Stadt 💪🏻 Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Flott båt ! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Gratulerer med ny båt Er det din gamle @Thomas_h? Städten er forbilledlig i kveld med fralandsvind som løyer, så bare å sæle på. I morgen tidlig klokka 9 er det 10-12 sek fra syd så blir en tyngre tur ut til tuppen Stadt. Er det rolig når dere har rundet er det bare å fortsette rett til Fosnavåg og ett videre mot ålesund. Om ikke, så ta inn rundt kvamsøya og fjordene videre til Ålebyen. Riktig god tur Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Thomas_h Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 sap_2000 skrev 2 minutter siden: Er det din gamle @Thomas_h? Stemmer det SAP.. sap_2000 skrev 2 minutter siden: Er det rolig når dere har rundet er det bare å fortsett Tror de er godt forbi der nå. @GrindK Hva blir endestoppet for i kveld? Rett til Molde, eller en pause før? Sitér dette innlegget Link to post
GrindK Svart 19.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2023 Stadt er passer med god margin, og det gjekk over all forventning! Til å være så "liten" båt så tok den sjøen bra. Måtte godt ned på farten, men både båt og besetning kom rundt like hele, og ein god erfaring rikere! Planen var lenge å stoppe i Fosnavåg, men nå har me satt kursen mot Ålesund, og satser på øl og pizza der ikveld, før sjarmøren videre til Molde tas imorgen. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Blir beste pizzaen og ølen på lenge det der Gratulerer med vel gjennomført jomfrutur Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ask Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Gratulerer. Tørste villdyr på hekken? Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Godt gjennomført.. Du har vel lagt til en gang eller 4 ila dagen, og forflyttet dere 170nm. Så nå kan du vel oppdaterer den andre tråden om det var lurt å gå rett på 29 foter🤣. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Flott båt det der! Gratulerer!😃😃 Moro når godfølelsen kommer og jomfruturen bare kan nytes!😊😊😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
GrindK Svart 19.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2023 Godt fortøyd i Ålesund, og kan melde om at både øl og pizza var MEGET+ 😎 Kjenner eg har litt å gå på for å få roen på å legge fra og til, men det kommer nok med mengdetrening 😜 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Og der sa du det! Mengdetrening er stikkordet! Og ydmykhet for oppgaven! Lykke til! Dette blir meget bra! Og signe maten!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
rebop Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Fortøyd rett ved siden av flytende badstu (Svai) også ser det ut til. Håper dere får ruslet litt rundt i bygen også. Dere er jo ikke akkurat alene som båteiere der denne helga, det var godt med fritidsbåter midt i sentrum og gøy er det! Kos dere på sjarmøretappen til Molde. Sitér dette innlegget Link to post
GrindK Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 Midsund i sikte 😀 siste etappe blei i regn, men bare kos i tett båt 😎 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.