Jump to content

Hentetråd Merry Fisher 895 Bergen - Molde

GrindK

Recommended Posts

Da var den store dagen her, og eg er blitt båteier for første gang :sailing: Turen går fra Bergen/Askøy og til Molde, og eg har fått med meg ein sjøvant co-pilot til å holde meg med selskap langs kyten. Planen er i hovedtrekk å komme så langt me kan oppover idag, uten å stresse for mykje, da det er viktig å ta innover seg landskapet som hverken eg eller co-pilot har opplevd fra sjøveien. Basert på værmeldinger så tenkte eg egentlig at det kan være greit å runde stadt i løppet av dagen, da både sjø og vind skal noke opp i morgen. 

Ruta er i utgangspunktet planlagt å følge en eg fekk av @Bjørn Løvjomås her på forumet, som går i relativt beskytta farvann heile veien oppover, men viser deg seg å være flatt hav, så blir det muligens noke strekker utasjærs og. Skal prøve å oppdatere med bilder undervegs:cool:

Gratulerer med ny båt :flag_bp: 

Er det din gamle @Thomas_h?

Städten er forbilledlig i kveld med fralandsvind som løyer, så bare å sæle på. I morgen tidlig klokka 9 er det 10-12 sek fra syd så blir en tyngre tur ut til tuppen Stadt.

Er det rolig når dere har rundet er det bare  å fortsette rett til Fosnavåg og ett videre mot ålesund. Om ikke, så ta inn rundt kvamsøya og fjordene videre til Ålebyen.

Riktig god tur :smiley:

Mvh. SAP

Stadt er passer med god margin, og det gjekk over all forventning! Til å være så "liten" båt så tok den sjøen bra. Måtte godt ned på farten, men både båt og besetning kom rundt like hele, og ein god erfaring rikere!

Planen var lenge å stoppe i Fosnavåg, men nå har me satt kursen mot Ålesund, og satser på øl og pizza der ikveld, før sjarmøren videre til Molde tas imorgen.

IMG20230819194518.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...