henkemannen Startet 19.August.2023 Link til dette innlegget Startet 19.August.2023 Hei, kjøpte en brukt båt hvor det står en wallas koketopp type 900 i. I motorrommet sto det 2 dunker fritidsparafin. Det var ihvertfall det jeg trodde, men det viser seg at den ene var full av vann... Så nå har jeg tilsynelatende fyllt opp wallasen med vann og sliter dermed å få start. Hvordan er fremgangsmåten for å få den i drift igjen? Holder det å bare la pumpa pumpe ny parafin opp en stund eller må man få tørket ut vannet helt? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 19.August.2023 Link til dette innlegget Svart 19.August.2023 Det er vel en returslange, men det spørs om den får med seg alt vannet. Du bør ihvertfall koble den fra dunken. Sitér dette innlegget Link to post
henkemannen Svart 19.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2023 Oppdatering - Fikk start på wallasen etter litt prøving med ny parafin. Men nå ryker det veldig fra brennkammeret, og returslangen ser ikke ut til å trekke parafinen ned. Det er fall i hele slangen. Noen med peiling? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.August.2023 Link til dette innlegget Svart 20.August.2023 henkemannen skrev On 19.8.2023 at 21.36: Det er fall i hele slangen. Vis hele sitatet Prøv og suge forsiktig med en Sprøyte mulig en propp???? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
henkemannen Svart 20.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2023 Roger jo skrev On 20.8.2023 at 7.46: Prøv og suge forsiktig med en Sprøyte mulig en propp???? Vis hele sitatet Sugde ut det som var av vann med munnen og prøvde videre å suge til jeg kjente smak av parafin men det var ikke antydning til veldig mye parafin som kom, stort sett bare luft Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.August.2023 Link til dette innlegget Svart 20.August.2023 henkemannen skrev On 20.8.2023 at 8.46: ugde ut det som var av vann med munnen og prøvde videre å suge til jeg kjente smak av parafin Vis hele sitatet Får prøve og se om den blir bedre. Er det ikke veke inni den? Jeg fylte håndsprit på parafin lampen den brant dårlig og med ny parafin måtte jeg skifte veke etter en uke, veka ble aldri bra, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.