Jump to content

Trenger gode råd om nybegynner båt

Micka

Recommended Posts

Jeg har absolutt ingen erfaring med båt, og vil gjerne lufte med kloke hoder på dette gode forum for innspill. Vi kunne tenke oss en liten og lettstelt jolle/båt. Vi ser for oss små kystnære turer i rolig vær og lett fiske. Vi har et par ungdommer huset, så gjerne en type de kan bruke selv etterhvert. Gjerne med styrekonsoll. Den skal stå i en marina. Noen tanker?

Micka skrev 13 minutter siden:

Takk. Men vil det holde med 9.9 hk motor? Er det ikke noe med krav om båtførerprøve med større motor? (tenker på ungdommene i huset)

Det er vel nå 25Hk som er grensen for krav om båtfører bevis.

Det er uansett smart la ungene ta beviset. Fra 14 år kan de ta prøven.

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Pioner er tunge båter. Og etter denne ulykken utenfor Bodø (i havgapet mellom Bliksvær og Givær) hvor en Pioner sprakk i kjølen, og hvor Pioner nektet å innrømme produksjonsfeil så har jeg mistet min tidligere positive innstilling til dette fabrikatet, både hva gjelder sikkerhet, konstruksjon og ikke minst kundeservice. Bare flaks at ikke 3 liv gikk tapt, hvorav to barn.

https://www.an.no/naringsliv/samferdsel/sjofart/ber-om-undersokelse-av-batulykken/s/5-4-585748

Søk på Finn. Det er et hav av båter i størrelsen 15 - 20 fot. Jeg tenker jo større jo bedre

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...