Jump to content

Faria turteller viser 20-25% for høyt turtall

subwoofer

Recommended Posts

Står et Faria instrumentsett i båten, turtelleren viser alt for høyt. Ihvertfall sammenlignet med utlesningen direkte fra fordeleren, en 123-Tune+ med blåtann og app på telefonen. Her velger jeg å tro på appen. Propellen er litt for stor, så appen melder 4100rpm på full gass, instrumentet viser over 5000. Instrumentet viser også 1100rpm omtrent på lav tomgang, 250-300rpm mer enn appen viser - og øra mine er enig i.

Er det kjente problemer med nøyaktigheten på disse turtellerne, eller kan den muligens ha fått seg en karamell av at den har vært forsøkt brukt feilkoblet av en tidligere eier? Annet enn stort avvik ser det ut til at den fungerer som den skal. Har selvfølgelig kontrollert at den står på riktig antall sylindere.

Nei, 4 - 6 - 8. Tanken slo meg, men dessverre ikke tilgjengelig. Men det er en fare for at jeg har sett 180° feil på innstillingen bak der, hvis det er fysisk mulig å vri den så langt. Det er en "adj"-innstilling også ifølge baksiden av instrumentet, men det er bare ett ratt å vri på som jeg kan se.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...