subwoofer Startet 21.August.2023 Del på Facebook Startet 21.August.2023 Står et Faria instrumentsett i båten, turtelleren viser alt for høyt. Ihvertfall sammenlignet med utlesningen direkte fra fordeleren, en 123-Tune+ med blåtann og app på telefonen. Her velger jeg å tro på appen. Propellen er litt for stor, så appen melder 4100rpm på full gass, instrumentet viser over 5000. Instrumentet viser også 1100rpm omtrent på lav tomgang, 250-300rpm mer enn appen viser - og øra mine er enig i. Er det kjente problemer med nøyaktigheten på disse turtellerne, eller kan den muligens ha fått seg en karamell av at den har vært forsøkt brukt feilkoblet av en tidligere eier? Annet enn stort avvik ser det ut til at den fungerer som den skal. Har selvfølgelig kontrollert at den står på riktig antall sylindere. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.August.2023 Del på Facebook Svart 21.August.2023 Så lenge båt og motor, samt tilkobling forblir en hemmelighet, blir svarene omtrent like presise. Bakpå instrumentet er det en justeringsskrue. Og/eller reimskiva er 'for liten', dynamoen snurrer 'for fort'. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 21.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2023 Coil-, 4 sylindret Volvo Penta med en coil og fordeler. Så justeringen består i å velge antall sylindre. Har ikke sett noen annen justering bakpå der. Vil anta at instrumentet er mindre enn ti år gammelt, men karbondatering er ikke tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 21.August.2023 Del på Facebook Svart 21.August.2023 Kan du velge 5 sylindre? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 21.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2023 Nei, 4 - 6 - 8. Tanken slo meg, men dessverre ikke tilgjengelig. Men det er en fare for at jeg har sett 180° feil på innstillingen bak der, hvis det er fysisk mulig å vri den så langt. Det er en "adj"-innstilling også ifølge baksiden av instrumentet, men det er bare ett ratt å vri på som jeg kan se. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 21.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2023 Søker litt og finner kanskje noe: https://fariabeede.com/site_manuals/IS0013_G.pdf Kan være gjemt et trimpot baki der, mon tro hvor mye autoritet det har? Hvis illustrasjonen stemmer er det gjemt bak etiketten. Etiketten er ikke identisk med det jeg har sett på mitt instrument, men layouten er klin lik. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.August.2023 Del på Facebook Svart 21.August.2023 Note: If a fine adjustment is required, use a 000 Phillips Jewelers screw driver through the Fine Adjustment Pot access hole. (Some older model tachometers may required a 5/64 Kanskje dette over funker? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 21.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2023 Skal gjøre et forsøk hvis jeg finner hullet. Nå har jeg en ide om hvor jeg skal lete. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.August.2023 Del på Facebook Svart 21.August.2023 Vil tro at den lille klistrelappen med "Cal by:" på er klistret over skruen? Som en slags forsegling? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
subwoofer Svart 21.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2023 Nå skal ikke du komme her og være logisk! Det ville jo være det naturlige stedet å gjemme den. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.August.2023 Del på Facebook Svart 21.August.2023 subwoofer skrev 1 time siden: Det ville jo være det naturlige stedet å gjemme den. Da er den sikkert et helt annet sted Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
subwoofer Svart 25.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2023 Fikk justert den inn i dag. Og nei, den var ikke bak kalibreringsmerket… Ser du justeringa? Neimen sett slikt, der var den jo… Noen har visst vært der før. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.