Code0 Svart 4.September.2023 Link til dette innlegget Svart 4.September.2023 Hvor mye ved går med på en kveld? Ved tar mye plass, og de minste ovnene tar vel ikke den lengden du får i 60 liter sekk? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.September.2023 Link til dette innlegget Svart 4.September.2023 En YouTuber ved navn Tom Cunliffe har montert ovn i båten sin der han brenner kull. Helt vidunderlig, i følge han selv. Og det tror jeg på. At han mener det. Her om dagen, i forrigårs, ble jeg søkkvåt på bena. La sko og sokker på tørkeristen. Fyrte opp Eber'n. Etter to timer var skoene så varme at de var vonde å holde i hendene. Knusk tørre. Og da hadde jeg vel brent 1/2 liter diesel. Men det er ikke så mye kos, enig i det. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.September.2023 Link til dette innlegget Svart 5.September.2023 Hulda skrev for 16 timer siden: Og da hadde jeg vel brent 1/2 liter diesel. Men det er ikke så mye kos, enig i det. Det er mer kos i ren varme enn vedsekker overalt, sagspon og barkrester på gulvene og gnistregn over dekk om man er uheldig. Dieselbrenner er en mye rensligere løsning, og drivstoffet er mye greiere å håndtere og lagre ombord synes jeg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ydalir Svart 5.September.2023 Link til dette innlegget Svart 5.September.2023 Hulda skrev for 17 timer siden: En YouTuber ved navn Tom Cunliffe Nå er vel Tom Cunliffe langt mer en en YouTuber.. Videoen ligger riktignok på youtube Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.September.2023 Link til dette innlegget Svart 5.September.2023 ydalir skrev 28 minutter siden: Nå er vel Tom Cunliffe langt mer en en YouTuber.. Videoen ligger riktignok på youtube Nå mente jeg ikke at YouTuber verken som yrkestittel eller form for formell kompetanse. Men Tom har lagt ut videoer innen maritim sjanger i >15 år. Og han reklamerer for egen 'klubb' og forfatterskap. Så hva er def. på en YouTuber? Ran Sailing er heller ikke YouTuber? Selv om jeg jo lurer litt på Ran Sailing sin kompetanse som båtbygger. Snekkerferdighetene er det imidlertid ingenting å si på. Ellers ser ikke @indexsjarmen ved at man får om bord et fange frossen ved midt på vinteren. Etter opptining tyter det frem med biller, ederkopper og allslags kryp. Gnistregn på egen og andres gelcoat er å betrakte som ren bonus :-) Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 6.September.2023 Link til dette innlegget Svart 6.September.2023 Tom Cunliffe summerer opp fint: "Get yourself a solid fuel stove. Sort out your life!" Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.