Jump to content

Bmw Marine D190, løsne høytrykk dieselpumpe


myhreoe

Recommended Posts

Hei

skal til å fjerne høytrykkspumpa på min gamle D190. Er det kun å løsne sentermutter og terse den ut? Har selvsagt løsnet de 2 M6 mutterene som holder selve pumpe fast.

Jeg får ikke løs selve tannhjul, den ser ut som er kun kona fast.

Er og samme problem med det store reimhjulet, har løsnet sentermutter men reimhjulet sitter gadd fast.

Stolt eier av båtførerbevis

Link to post

Du finner vel servicemanualen i dokumentarkivet her inne. 

 

BMW Marine D190 er på 165 hk, og etterfølgeren D636 er på 180 hk (solgt som både BMW Marine og Mercruiser).

Og som da også ble hetende Mercruiser D219 etterhvert.

Alle på 3,6 liter så stort sett samme motor, men D219 hadde vel et forbedret kjølesystem.

Det er mange tråder om disse motorene her inne, så det finnes nok både guruer og tekniske løsninger her.

 

Mye på youtube også, her en D636 som blir tatt ut av båt og delvis demontert etter et aldri så lite havari (har ikke sett hele ennå)

 

 

Den 5-sylindrede D183 er vel mere sjelden

 

 

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...