myhreoe Startet 27.August.2023 Link til dette innlegget Startet 27.August.2023 Hei skal til å fjerne høytrykkspumpa på min gamle D190. Er det kun å løsne sentermutter og terse den ut? Har selvsagt løsnet de 2 M6 mutterene som holder selve pumpe fast. Jeg får ikke løs selve tannhjul, den ser ut som er kun kona fast. Er og samme problem med det store reimhjulet, har løsnet sentermutter men reimhjulet sitter gadd fast. Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
myhreoe Svart 28.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2023 Ser jeg surrer fælt? motor er en D219. Aner ikke hvor jeg har fått D190 i fra. Syns å huske fra tidligere tråder at det var endel guruer på den nevnte motor(D219) altså? Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Teerex Svart 29.August.2023 Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 Du finner vel servicemanualen i dokumentarkivet her inne. BMW Marine D190 er på 165 hk, og etterfølgeren D636 er på 180 hk (solgt som både BMW Marine og Mercruiser). Og som da også ble hetende Mercruiser D219 etterhvert. Alle på 3,6 liter så stort sett samme motor, men D219 hadde vel et forbedret kjølesystem. Det er mange tråder om disse motorene her inne, så det finnes nok både guruer og tekniske løsninger her. Mye på youtube også, her en D636 som blir tatt ut av båt og delvis demontert etter et aldri så lite havari (har ikke sett hele ennå) Den 5-sylindrede D183 er vel mere sjelden Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.