Thoma_s Startet 28.August.2023 Link til dette innlegget Startet 28.August.2023 Hei Har brukt Gulesider på Sjøen app til å lage ruter i godstolen. Fant de igjen og fikk de over på kart systemet i båten som gpx fil. De lå lagret med navnet jeg ga for hver ruter. Enkelt. Men etter oppdateringar og navne bytte blir det en fil for alle rutene i appen. Frykteleg tungvint. Har sendte epost til skippo uten å få svar. Så spørsmålet er om noen har funnet ut av dette? Andre apper som kan gjøre dette uten å koste skjorta? Liker å ha en backup på tlf/nettbrett i tillegg til Opencpn i båten. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 28.August.2023 Link til dette innlegget Svart 28.August.2023 Jeg har klaget på det samme uten resultat. Jeg har fått til å redigere gpx filen, slik at den bare inneholder en rute. Jeg skal se om jeg får til et program som gjør det automatisk. Foreløpig gjør jeg slik: Gi ruten eget navn (Eksempel: "Minrute" )ved å gå tilbake i menyen etter at den er laget. Hvis ikke er det dato og klokkeslett. Eksporter hele gpx filen og hent den inn i Notepad eller en annen teksteditor Søk med Ctrl F - Minrute. Slett alt før <rte><name>Minrute.... Stå i begynnelsen av filen og søk med Ctrl F - </rte>. Slett alt etter første ....</rte>. Sørg for at det står <gpx> først i filen, og </gpx> til slutt. Lagre Det er også mulig å kjøre Open CPN på hjemme-PC, og hente gpx filen inn der for å splitte den opp. Sitér dette innlegget Link to post
Thoma_s Svart 28.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2023 Det var noe som dette jeg var på jakt etter . Da slipper jeg å bytte til andre apper. Litt mer arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Thoma_s Svart 29.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 Fikk dette ifra Skippo Hei, Det er ikke mulig å eksportere en spesifikk rute, all data blir inkludert og må slettes manuelt. Vi tar dette med oss som tilbakemelding. Da fikk de svar at det var jo mulig før. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.