Lars H. Startet 28.August.2023 Link til dette innlegget Startet 28.August.2023 Her i Fjällbacka ligger det en ganske stor seilbåt med et merkelig flagg. Bildet ble ikke så bra, men jeg har laget en tegning som ikke er helt feil. Men hva slags flagg kan dette være, nasjonsflagg eller? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 28.August.2023 Link til dette innlegget Svart 28.August.2023 Curacao. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2023 Da er de sannelig på langtur. Takk for svaret. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 28.August.2023 Link til dette innlegget Svart 28.August.2023 Det kommer noen langveisfarende flagg innom her i løpet av sommeren også, men jeg mistenker at noen av dem har båtene lagret i europa. Det ligger en Nordhavn med US flagg her nå. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 29.August.2023 Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 Besøkte Curaçao i 2020. Fantastiske strender og en utrolig heftig motorisert bro men dårlig med skjærgård der :-) Skjønner at de kommer hit for å oppleve dårlig vær osv Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 29.August.2023 Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 TerjeFjern skrev On 29.8.2023 at 5.56: Besøkte Curaçao i 2020. Fantastiske strender og en utrolig heftig motorisert bro men dårlig med skjærgård der :-) Skjønner at de kommer hit for å oppleve dårlig vær osv Vis hele sitatet Hva er en motorisert bro? Kan den kjøres dit man trenger den? Kanskje noe for flomrammede bygder i Norge? Sitér dette innlegget Link to post
Langs land Svart 29.August.2023 Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 Det er vel en bro som svinges til side når fartøy skal inn i havna. Litt som i Tønsberg, bare at her svinges broen? Var der som førstereis i 1978. Det norske konsulatet lå da like i nærheten, og de spilte "Ja vi elsker" da vi passerte (ikke spesielt for vår gamle rusthaug, men for alle norske skip som passerte) Sterk opplevelse for en ung mann lang borte fra mor!! Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 29.August.2023 Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 Lazyjack skrev On 29.8.2023 at 7.46: Hva er en motorisert bro? Kan den kjøres dit man trenger den? Kanskje noe for flomrammede bygder i Norge? Vis hele sitatet Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 29.August.2023 Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 Flid skrev On 28.8.2023 at 20.22: Det kommer noen langveisfarende flagg innom her i løpet av sommeren også, men jeg mistenker at noen av dem har båtene lagret i europa. Det ligger en Nordhavn med US flagg her nå. Vis hele sitatet Heiter den Dirona ? Den er på jordomseiling … Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 29.August.2023 Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 Når jeg lurer så sjekker jeg båten på MarineTraffic. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 Da må båten ha AIS påslått, det har ikke denne båten, og jeg vet ikke navnet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lazyjack Svart 29.August.2023 Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 TerjeFjern skrev On 29.8.2023 at 12.17: Vis hele sitatet Har sett vippebroer og svingbroer men denne var ny? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 29.August.2023 Link til dette innlegget Svart 29.August.2023 Lars H. skrev On 29.8.2023 at 13.11: Da må båten ha AIS påslått, det har ikke denne båten, og jeg vet ikke navnet. Vis hele sitatet Jeg søkte på navnet på bomtrekket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.