Jump to content

Hva slags flagg er det seilbåten på bildet har?

Lars H.

Recommended Posts

Her i Fjällbacka ligger det en ganske stor seilbåt med et merkelig flagg. Bildet ble ikke så bra, men jeg har laget en tegning som ikke er helt feil. Men hva slags flagg kan dette være, nasjonsflagg eller?

seiler_ukjent_flagg.jpg.424d817655bcac69fb13df9e981512d2.jpg

flagg_ukjent2.jpg.f3c995065a994a8274ae4bf1b2866fe0.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

TerjeFjern skrev for 1 time siden:

Besøkte Curaçao i 2020. Fantastiske strender og en utrolig heftig motorisert bro men dårlig med skjærgård der :-) Skjønner at de kommer hit for å oppleve dårlig vær osv

Hva er en motorisert bro? Kan den kjøres dit man trenger den? Kanskje noe for flomrammede bygder i Norge?

Det er vel en bro som svinges til side når fartøy skal inn i havna. Litt som i Tønsberg, bare at her svinges broen?

Var der som førstereis i 1978. Det norske konsulatet lå da like i nærheten, og de spilte "Ja vi elsker" da vi passerte (ikke spesielt for vår gamle rusthaug, men for alle norske skip som passerte)  Sterk opplevelse for en ung mann lang borte fra mor!!

Flid skrev for 16 timer siden:

Det kommer noen langveisfarende flagg innom her i løpet av sommeren også, men jeg mistenker at noen av dem har båtene lagret i europa. Det ligger en Nordhavn med US flagg her nå.

Heiter den Dirona ?

Den er på jordomseiling …

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...