Jump to content

Hvor kan man sjøsette gummibåt i Oslo?

lot

Recommended Posts

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny Zodiak og skulle gjerne testet båt og motor før jeg transporter den til hytta. Men jeg er litt usikker på hvor det er passende å montere og sette ut en gummibåt i Oslo. Trenger jo egentlig bare en strand (uten folk som bader), men bør helst kunne kjøre bilen ganske nærme, siden motoren er tung! Jeg bor Oslo øst, så helst på denne siden av byen men er åpen for forslag.

Må kanskje til ett sted som har faktisk rampe? Ser det er en båtforening ved Hvervenbukta, men ser ut som det bare er for medlemmer? Ser på oslofjorden.com at kanskje beste alternativene mine er Frognerkilen eller dra ut til Nesset, Vinterbro hvis jeg ikke vil igjennom byen. Men den nettsiden ser såpass gammel ut at jeg ikke helt stoler på at informasjonen er oppdatert ;-)

Hehe tenker jeg helst skal finne meg ett sted hvor så få som mulig folk kan se meg... Aldri satt opp denne båten før. Er en Cadet Alu og ser på nett at enkelte bruker en time for å få den klar. Har heller ikke brukt båt på nesten 10 år, så regner med my knoting, så fint å være ifred :-) 

På Nesset samles jo hordene for å spise softis, men jeg kan sjekke om rampa fins ennå neste gang jeg kjører forbi. Ellers er det en rampe på Oksval, Nesodden, men det er jo dobbelt så langt som Nesset. Ville forundre meg om det ikke er mulig på Kjærnes eller Nebba, men lenge siden jeg har vært der. Sikkert noe på Svartskog også. 

Om du trenger en slipp så er det en på Bispebrygga båtforening. Koster 100kr (tror jeg) å åpne porten, men der er det ganske lite publikum. Ellers har jeg satt ut gummibåt fra bryggen på Padda, men da må det løftes ut i vannet. Langs Sundveien på Malmøya ser jeg også at det ligger mange joller, så det kan kanskje også være en mulighet.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...