Jollefrans Startet 31.August.2023 Link til dette innlegget Startet 31.August.2023 Hei vannkrabber! har ei 16’’ jolle, Askeladd skrog, alà musling/wesling i utseende og størrelse, (minus det flotte v-skroget wesling har… min er litt flatere i rævva, desverre. Uansett, åpen båt, påmontert en 40hk mariner EFI firetakt 2002 modell.. problemet er at den subber veldig med baugen i plan, savner mye baugløft, samt at jeg ikke oppnår RPM helt og holdent. Jeg skal ha ny propell for å få litt drahjelp med dette. Men i propelljungelen er jeg gått meg vill. Noen med ‘’tilsvarende’’ båt/motor som med hell har byttet og har no konkret tips? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.September.2023 Link til dette innlegget Svart 1.September.2023 litt mer data hadde nok vært greit her: hvilken askeladd modell? hvilken propell har du, type og dimensjoner ? hva gir den av turtall og fart? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dieselfan Svart 1.September.2023 Link til dette innlegget Svart 1.September.2023 Søk med en rettholt langskips mellom steglistene. Se om du har konkave partier. Anbefaler at du ikke blander inn navnet på to ypperlige skrog som du refererer til. Ditt skrog har absolutt ingen likheter med disse skrogene under vannlinjen, og det virker derfor kun forvirrende på de som vil hjelpe deg. Finn fakta om båten og det er mulig å hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
ibiza5 Svart 3.September.2023 Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 askeladden 15 3050 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.September.2023 Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 denne? http://boat.no/asp/boats/show.asp?id=18695&mid=31482 kjenner ikke til skrogutformingen på denne, men slett ikke alle båter lar seg løfte godt ut av vannet.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.