Konas båt Startet 1.September.2023 Link til dette innlegget Startet 1.September.2023 Skal montere motorpanel ved utvendig styreposisjon. Blir det tett med pakning? Eller er det best å lime det med Bostik eller liknende. Det er eit Vetus MP35 ca. 25 x 20 cm med ein skrue i hvert hjørne. Eineste fordeler eg ser med pakning er at panel lett kan demonteres men siden eg kommer lett til på baksiden fra cabinen for å koble og bytte lyspærer er ikkje det så viktig. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 1.September.2023 Link til dette innlegget Svart 1.September.2023 Jeg ville i alle fall aldri brukt Bostik Maxibond til dette. Det sitter så noe inn i hampen fast at om du noen gang skulle få behov for å demontere dette panelet, som jeg antar er av plast, vil du få store problemer med å få det av uten å ødelegge det, om du i det hele tatt klarer det. Sitér dette innlegget Link to post
Konas båt Svart 1.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2023 Takk for tilbakemelding. Tenkte å bruke Bostik Simsom MSR Construction Adhesive. https://batbua.no/produkt/bostik-simson-msr-ca-sskf-290ml/ Har god erfaring med denne i jobb sammenheng. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.September.2023 Link til dette innlegget Svart 1.September.2023 Tror jeg ville gått for butylmasse til dette. Da blir det tett, og det kan demonteres. Samme som brukes til vinduer i båt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 1.September.2023 Link til dette innlegget Svart 1.September.2023 Jeg ville brukt Biltema butyl. Holder tett i årevis, og kan demonteres. Sitér dette innlegget Link to post
Konas båt Svart 3.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 Takker for tilbakemeldingene. Da blir det innkjøp av butyl. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 3.September.2023 Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 Hvis kanten på hullet blir lett bøyelig kan det medføre lekkasjer etterhvert. Vurder om du bør lage en ramme i tre el og lime/skru fast på innsiden for å stive av når du lager så stort hull. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Chilli Solbris Svart 4.September.2023 Link til dette innlegget Svart 4.September.2023 Butyl er definitivt stoffet å bruke her! Holder tett og lar seg demontere. Legg på rikelig så det tyter ut! Og la det stå slik i 14 dager! Da er det enkelt å fjerne overskytende masse. Pakk overskytende butyl i plastfolie så har du tettemiddel til skruehull og annet som skal tettes med press i all evighet. Men om Biltema sin er det beste valget strides de lærde!? Her en video med butyl: https://youtu.be/EoEkZ_za4fY?si=yrXUfoBeCJ-MPqfg Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.