Heikiram Startet 1.September.2023 Link til dette innlegget Startet 1.September.2023 Jeg har en volvo Aq225d med et 290 dp drev. Motor og drev fra 86/88 ish. Ved et par anledninger her jeg opplevd at giret låser seg, jeg får ikke dratt giret verken bakover elle fremover, sitter bom. Slår jeg av tenningen, «løsner» alt, og alt fungerer som normalt. Har kun opplevd at det har skjedd etter en krapp sving. Noen som vet hva det kan være? Mulig det kan være en slitt kon? Får kanskje mer svar når jeg tar den opp. Har brukt båten som normalt egentlig. Er takknemlig for tips!!! Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 2.September.2023 Link til dette innlegget Svart 2.September.2023 Girer den mykt og lydløst eller slår den inn med et lite dunk? Mykt og lydløst betyr sluring og slitt kon som er på vei til å gi seg. men dette har ingenting med sving å gjøre tror jeg, og har det først limt seg så skal det mange ganger mer til enn å stoppe motoren for at det skal slippe. Så det kan også hende du har fått en litt uheldig knekk på girwire som forårsaker dette, veldig vanlig det også. Sitér dette innlegget Link to post
Heikiram Svart 2.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2023 Takk🙏! Dunket, som skal være der er nok litt svakt så skal ikke se bort i fra at det er et litt slitt kon også, men jeg er enig med deg at det ikke skal ha noe med sving å gjøre, og det er kun da det har inntruffet. Og så «løsner» det som sagt når jeg skrur av tenningen. Det syntes jeg er litt rart. Hvorfor tror du? Jeg skal sjekke wire. Og ha service på drevet når jeg tar båten opp til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 5.September.2023 Link til dette innlegget Svart 5.September.2023 Utløser låsingen seg både når du setter i forover og akterover, eller kun ene veien? Jeg opplevde det samme, da ble det utløst kun når jeg satt i akterover. Da var det gearwire som gjorde det. Når den første låste seg så gikk den verken den ene eller andre veien og måtte enten jiggle mye eller dunke (girsjalteren) tilbake på plass. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.