Salar Startet 2.September.2023 Link til dette innlegget Startet 2.September.2023 Jeg skal skifte pakninger på eksosmanifoil på min vp ad41p-a og lurer på hvordan skal mutterene trekkes til og moment. Bør/skal en bruke eksospasta. Håper at noen har peiling, trenger bistand Salar Sitér dette innlegget Link to post
PanzerHans Svart 3.September.2023 Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 Om jeg ikke tar helt feil, så er mainfolden den samme som KAD43 har. Jeg har byttet pakningene på mine to motorer for et par år siden. Det ble ikke benyttet noen eksospasta og heller ikke momentnøkkel. Men trakk til boltene gradvis i kryssmønster slik at en fordelte tiltrekkingen. Boltene i seg selv har vel et standard moment som de skal tåle (ser det skrives her på forumet 45NM). Men Jeg trakk til med håndkraft og skralle slik at det satt fast, men ikke knallhardt. Har ikke noe kjølevannslekasje eller eksoslekkasje etter den joben. Men, husk å få bort alle gamle rester av de fiberpakningene. Uten at du er nøye der, så blir det ikke tett. Sitér dette innlegget Link to post
Salar Svart 6.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2023 Takker for svaret alltid kjekt å få gode råd når en ikke har gjort dette før. Hva brukte du for gjøre reint Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.